MozillaDanmark generelt » import af mails og kontakter fra win live mail

Perskib

import af mails og kontakter fra win live mail

Indlægaf Perskib » ons 22. aug 2018 21:38

Jeg ønsker at benytte Thunderball i.s.f. Win Live mail og har oprettet en konto og emails kommer ind i min indbakke. Så langt så gpdt

Hvordan får jeg overført alle mine maper med mails og kontakter fra win live mail? Jeg prøver at importere men den oplyser at den ikke kan finde min tidlere mailserver.

mvh
Perskib

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: import af mails og kontakter fra win live mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 22. aug 2018 22:32

Hej Per

Prøv at læse denne hjælpeartikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/skift-til-thunderbird
Mvh. Kim

Perskib

Indlægaf Perskib » tors 23. aug 2018 14:50

Hej Kim
Tak for det tilsendte.
Jeg ramler imidlertid ind i et problem når jeg trykker på importexport.
Jeg trykker på hent og trykker på åbn og et skærmbillede kommer op og spørger hvordan jeg vil åbne denne fil.
Der er sat et kryds der siger brug altid denne app til at åbne xpi-filer, men når jeg derefter trykker OK sker der intet.
Hvad gør jeg forkert?
mvh
Per

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 23. aug 2018 14:59

Du skal vælge at gemme XPI-filen på din computer.

Herefter skal du åbne Thunderbird => klik på menuknappen (den med de tre streger) => klik på menupunktet Tilføjelser for at åbne oversigten over udvidelser => øverst på siden har du et tandhjul til venstre for et søgefelt, klik på tandhjulet, og klik så på Installer tilføjelse fra fil => find den hentede XPI-fil og vælg at installere den.

Du kan nu følge resten af guiden på den tidligere linkede hjælpeside.
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » tors 23. aug 2018 15:08

Hej Kim,

Tusind tak for et hurtigt svar - jeg prøver.

mvh
Per

perskib

Indlægaf perskib » fre 24. aug 2018 09:14

Hej Kim, Jeg har gjort hvad du foreslog mht til importexport og det virkede. Jeg fik alle mine mapper over, MEN der er ikke noget indhold i mapperne. Når jeg klikker på mapperne sker der ikke noget. Den kommer ikke en gang op og siger den er tom. Det kan jeg se i egenskaber. Hvorfor har jeg ikke fået indholdet med?
Jeg klikkede på "importer all meddelelse fra en mappe - også fra undermapperne".

Jeg har forsøgt at bruge samme metode til at overføre kontakter men inde i udvidelser får jeg at vide at "morefunctionsforadressbook ikke er kompatibel! Skal jeg bruge et andet hjælpeprogram eller hur?

mvh
Per

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. aug 2018 10:06

Har du fået eksporteret dine mails fra Windows Live Mail til EML-formatet? EML-filerne skulle gerne indeholde de enkelte mails, hvilket vil sige, at du gerne skulle have en EML-fil for hver enkelt mail.

Med hensyn til adressebogen, så kan jeg forestille mig, at du har installeret Thunderbird version 60.0. Den version udløser nemlig en advarsel for visse udvidelser. Du kan omgå advarslen ved at ændre en indstilling i Thunderbird, følg vejledningen i afsnittet "Ændret håndtering af tilføjelser" på denne side:
https://support.mozilla.org/da/kb/nyt-i-thunderbird-60
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » fre 24. aug 2018 11:07

Adressebogen er klaret - tak for det.

Alle min emails i win live mail er .eml-format så det k an vist ikke være grunden

mvh
Per

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. aug 2018 11:23

Kan du se eml-filerne med de enkelte mails, hvis du benytter Windows Stifinder? Og ser det ud som om, at du har en eml-fil for hver mail?

Hvis begge dele er tilfældet, tør jeg ikke sige, hvad der er gået galt i importen, måske andre herinde har et bud.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 24. aug 2018 12:36

Det kan også være, at udvidelsen ImportExportTools ikke fungerer med Thunderbird 60. Der er andre, der har problemer med at få den til at virke: https://addons.thunderbird.net/da/thund ... porttools/

Det er muligt at kopiere eml-filer over i en mappe ved hjælp af "træk og slip"-metoden. Hvis man vil kopiere dem over i en IMAP-konto, en det måske bedst at kopiere dem lidt ad gangen.
Hilsen Jørgen

perskib

Indlægaf perskib » fre 24. aug 2018 15:51

Tak for svar fra jer begge.
Jeg har nu gravet lidt i det og fundet ud af, at i standardstien for WLM ligger alle emails med en kode f. eks. 4FF32ABE-0000001E.
Jeg kan åbne disse filer(emails) ved højre klik og vælge enten WLM og Thunderbird.

Hvis der ikke er nogen god løsning kan det være at jeg kopierer alle mapper og emails over i en mappe med behørig backup og så starter på en frisk med nye mapper i Thunderbird.

Med venlig hilsen
Per