Thunderbird & Lightning » Overføre Thunderbird til ny PC

KristianB

Overføre Thunderbird til ny PC

Indlægaf KristianB » lør 3. nov 2018 18:29

Jeg har forsøgt at overføre Thunderbird til en ny PC. Jeg har kopieret Profiles med alle data (mapper og undermapper) til tilsvarende placering på den nye PC. Den nyinstallerede TB (ver. 60.3.0) peger på den rigtige Profilmappe, dataene ligger der, men TB viser kun en fuldstændig blank installation. Kan nogen hjælpe?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.77 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Overføre Thunderbird til ny PC

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 3. nov 2018 18:54

Hej KristianB

Det er ikke mappen Profiles, du skal flytte fra en computer til en anden. Du skal et trin højere op og kopiere mappen Thunderbird.

Læs afsnittet "Kopiér alle dine mails og indstillinger over på en ny computer" i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... y-computer
Hilsen Jørgen

KristianB

Indlægaf KristianB » lør 3. nov 2018 22:10

Hej Jørgen,

Tak for hjælpen så langt. Nu kan jeg i det mindste se, at der er overført noget fra den gamle PC - bl.a. er kontoindstillingerne der nu. Jeg har altid haft min database med mailarkivet på en ekstern HD. Men selv om jeg under Kontoindstillinger i ruden Lokal mappe peger mig frem til mappen på den eksterne HD, får jeg ikke mappevisningen med alle mails frem. Der er Indbakke, Papirkurv og Udbakke som tomme mapper. Er der andre steder, hvor man skal angive mailarkivets placering?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 3. nov 2018 22:51

Stien i feltet Lokal mappe peger på den placering, dine meddelelser havde i den gamle PC. Hvis placeringen er en anden på den nye PC, skal du rette det i vinduet Kontoindstillinger -> Serverindstillinger -> Lokal mappe. Når du har klikket dig frem til den rigtige mappe (som oftest har samme navn som servernavnet på kontoen), skal du genstarte Thunderbird.
Hilsen Jørgen

KristianB

Indlægaf KristianB » lør 3. nov 2018 23:38

Tak for det. Jeg var lidt (for) forsigtig med at tage det originale mailarkiv i brug, for det rummer adskillige års korrespondance. Selv om jeg hyppigt tager backup af det hele, har jeg lige taget et par helt friske på to forskellige HD - bare sådan for en sikkerheds skyld! Så vovede jeg at pege mig frem til den rigtige mappe, som du beskrev det, og nu ser alt ud til at være på plads. Mange tak for hjælpen!

MVH

Kristian