Thunderbird & Lightning » Tilpas TB med Signatur Knap ?

Novice

Tilpas TB med Signatur Knap ?

Indlægaf Novice » tors 29. nov 2018 18:38

Den knap der har været foroven i mails er væk og der kommer ingen signatur i de mails jeg skriver. Glemte at skrive at jeg naturligvis har været i TILPAS og knappen er der ikke. (Har tidligere haft flere signaturer jeg kunne skifte i mellem ved at trykke på Signatur knap og så vælge hvilken der skulle skrives)
Er der en som kan hjælpe ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:63.0) Gecko/20100101 Firefox/63.0
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Tilpas TB med Signatur Knap ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 29. nov 2018 18:45

Hej Novice

Er det i det rigtige vindue, du leder efter signatur-knappen? Det er kompositionsvinduet, du skal tilpasse for at få knappen, ikke det almindelige vindue, hvor du kan se de hentede mails.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » tors 29. nov 2018 18:53

Det mener jeg. Forsøger at beskrive det jeg gør.
Højreklikker oppe foroven hvor de øvrige Knapper er. Det åbner en lille Menu hvor jeg så går ned til TILPAS. Det åbner så et vindue - kompositionsvindue - hvor der så er mulighed for at hente forskellige Ikoner - GEM - ARKIVER OSV., men lige præcis SIGNATUR er der ikke. Hvorfor ?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 29. nov 2018 19:16

Kommer funktionen/knappen ikke fra en udvidelse, du har installeret?
Er udvidelsen aktiveret?
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 29. nov 2018 22:15

Jørgen, det var også min første tanke, men jeg tjekkede, om jeg havde en knap, og det havde jeg. Jeg var 100 procent sikker på, at jeg ikke havde en signatur-udvidelse installeret, da jeg svarede.

Nu tjekkede jeg så lige mine tilføjelser, og sør'me, så har jeg Signature Switch, måske det er den, Novice også har haft.

Novice, tjek lige, om din knap ser ud som på billedet på nedentående side, og hvis det er tilfældet, så installer tilføjelsen:
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... re-switch/
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » fre 30. nov 2018 23:20

Så ligger den i Udvidelser, men er desværre ikke kompatibel med TB 60.3.2

Er der nogen som ved hvornår der kommer en opdatering så det igen er muligt at anvende denne Switch ? Der er i øvrigt flre udvidelser der ikke er kompatibel seneste TB bla. Adblock Plus.

Tak for hjælpen !
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 1. dec 2018 06:03

Hvilken version har du fået installeret? Version 1.7.1 skulle fungere med Thunderbird 60. Hos mig kommer knappen fint frem, og jeg kan også åbne vinduet til oprettelse af nye signaturer.

Prøv at åbne siden med oversigten over tilføjelser. Klik på tandhjulet, og vælg at søge efter opdateringer. Hvis der ikke findes opdateringer, og hvis du har version 1.7.1 installeret, så fortæl lige, hvordan den ikke virker. Kan du ikke få knappen frem? Er den deaktiveret i oversigten over tilføjelser? ...
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » lør 1. dec 2018 14:31

Nu er det version 1.7 der er installeret. MEN jeg kan ikke få knappen frem selv om den er aktiveret. Hvordan får jeg den frem ?
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 1. dec 2018 15:20

Åbn kompositionsvinduet, som hvis du vil skrive en ny mail. Højreklik på værktøjslinjen, og vælg Tilpas. Så skulle du gerne kunne finde knappen.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » lør 1. dec 2018 16:23

Der er ingen knap
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 1. dec 2018 17:03

Er maillinjen synlig? Den indeholder bl.a. en knap til stavekontrol og sikkerhed. Tjek evt.: Vis => Værktøjslinjer => der skal være flueben ud for Maillinje. Hvis du har flueben der, og linjen er synlig, så har jeg desværre ikke flere bud.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » lør 1. dec 2018 17:33

Nej den er ikke synlig og når jeg sætter flueben ved den kommer der kun et LINK til syne. Det er et TB link som så kan åbnes med klik men det giver ikke nogen mulighed for Sigantur switch.
Under FUNKTIONER er der en mulighed der hedder INDSTILLINGER FOR TILFØJELSER og hvis jeg trykker på den kommer Ikonet Signatur Switch videre af den vej kommer jeg så ind i forskellige muligheder jeg har oprettet for Signatur i mine mails. Men stadig ingen Signatur Switch ikon.
Håber det er skrevet så det er til at forstå¨?
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 1. dec 2018 19:54

Jeg har et par forslag:
Hvis du har installeret et tema, så deaktiver det og genstart Thunderbird.
Du kan også prøve at nulstille værktøjslinjerne i Thunderbird. Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird. Det åbner vinduet 'Thunderbird fejlsikret tilstand'. Sæt flueben ud for 'Nulstil værktøjslinjer'. Klik på 'Udfør ændringer og genstart'.
Hvis knappen ikke er på værktøjslinjen, så højreklik og vælg Tilpas, og se, om du kan se knappen blandt udvalget af knapper.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » søn 2. dec 2018 18:05

Har prøvet dine forslag men der er stadig ikke nogen knap.
Forstår det ikke helt når Signatur Switch er under Tilføjelser og der er mulighed for at se de oprettede signaturer.
Ved ikke om det er en oplysning der kan bruges til noget så jeg kan få min Signatur knap tilbage efter opdatering af TB.
Venlig hilsen
Novice