Thunderbird & Lightning » adresser

Gæst

adresser

Indlægaf Gæst » lør 2. feb 2019 16:40

hej jeg vil gerne have flytter mit adressekardotek fra livemail ind i thunderbird, men når jeg prøver at importere filen kommer adresserne m.m ikke frem i adreeselisten i thunderbird, please help
adressekardoteket er gemt i en csv fil tror det er open office

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/18.17763

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: adresser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 2. feb 2019 19:37

Åbn lige csv-filen med programmet Notesblok, og kontroller at der er mailadresser i filen. Se også efter, om de første data i filen er kolonneoverskrifter/feltnavne (fx Fornavn, Efternavn osv.).

Hvis filen ellers ser ud til at indeholde navne og mailadresser, så importér adresserne:
Klik på menuen Funktioner og vælg Importer. Vælg Adressebøger og klik på Næste. Vælg Tekstfil (LDIF, .tab, .csv, .txt), og klik på Næste. Vælg din csv-fil og klik på Åbn. Hvis du ser kolonneoverskrifter/feltnavne i kolonnen Vælg data der skal importeres, så sæt flueben ud for Første post indeholder feltnavne. Brug knapperne Op og Ned til at tilpasse rækkefølgen. Fjern evt flueben ud for felter, du ikke vil importere. Klik herefter på Næste. Det vil vise dig den næste kontakt i csv-filen. Hvis du er tilfred med forholdet mellem feltnavnene i adressebogen og rækkefølgen af de data, du vil importere, så klik på OK. Klik på Færdig for at færdiggøre importen.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » søn 10. feb 2019 20:31

hej de filer står på en lang række har snart prøvet alt muligt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 11. feb 2019 21:12

Når man importerer adresser fra en csv-fil i Thunderbird, oprettes der vist en adressebog med samme navn som csv-filen. Har du heller ikke fået oprettet en ekstra adressebog med samme navn som csv-filen, da du prøvede at importere adresserne?
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 10. maj 2019 16:20

hej det ved jeg ikke lavede bare en sikkerhedskopi af kontakterne
og de står alle bare på en lang række ved ikke hvorfor Mozilla programmet ikke vil tage den ordentligt lidt træls