Thunderbird & Lightning » Påmindelser blinker og lukker for Thunserbay

Hammer

Påmindelser blinker og lukker for Thunserbay

Indlægaf Hammer » ons 27. mar 2019 10:37

Det begyndte med, at jeg lod en kalenderpåmindelse stå i en uges tid. Da jeg endelig slukkede påmindelsen, kom den omgående tilbage, og det gjorde den hver gang.
Jo oftere jeg har slukket den, jo værre bliver det. Nu sker det vea alle påmindelser, og det blokerer for Thunderebird.
Jeg har afinstalleret Thunderbird flere gange, men den blinkende påmindelse fortsætter.
På skiltet står: "Dette element er for nylig blevet slettet på serveren. Hvis du sletter dette element vil ændringer på serveren gå tabt"

Og så kan jeg enten trykke på "Slet alligevel" eller "Fortryd mine ændringer og genindlæs"

Jeg har prøvet begge dele uden resultat. Det eneste jeg har opnået er, at alle mine kalender notater er slettet, også "oppe i skyen" på One.Com serveren. Jeg kan stadig tilgå mine mails fra telefonen.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Påmindelser blinker og lukker for Thunserbay

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 27. mar 2019 13:21

Jeg kan ikke regne ud, hvad der er sket. Jeg ved heller ikke, om nedenstående hjælper, men det er det eneste forslag jeg lige kan komme i tanke om. Det stopper forhåbentlig påmindelserne.

Du kan stoppe med at abonnere på din kalender hos One.com. Herefter kan du oprette kalenderen igen. Det kræver at du kan huske, hvordan du oprettede kalenderen (One.com) i Thunderbird eller kan finde en vejledning.

Afslut Thunderbird, hvis programmet kører.

Start herefter Thunderbird i offline-tilstand:
Tryk på Windows-tasten+R. Det åbner vinduet Kør. Skriv Thunderbird.exe -offline i tekstfeltet i vinduet Kør og tryk på Enter-tasten. Det skulle gerne starte Thunderbird i offline-tilstand.

Hvis alle begivenheder er forsvundet fra din kalender, når du logger på din kalender hos One.com med din browser, men der stadig er begivenheder i kalenderen i Thunderbird, så eksportér kalenderen fra Thunderbird:
Åbn fanebladet Kalender i Thunderbird. Højreklik på din One.com-kalender til venstre i vinduet og vælg 'Eksporter kalender'. Gem kalenderfilen på dit skrivebord.

Åbn fanebladet Kalender i Thunderbird (hvis det ikke allerede er åbnet). Højreklik på din One.com-kalender til venstre i vinduet og vælg 'Stop abonnement på kalender'. Det åbner en dialogboks. Klik på knappen 'Stop abonnement'.
Afslut Thunderbird. Genstart din computer. Start Thunderbird, som du plejer.

Hvis du stadig vil abonnere på din kalender hos One.com. Kan du oprette din kalender i Thunderbird igen.

Hvis der ikke er begivenheder i kalenderen fra One.com, så importér den kalenderfil, du gemte tidligere:
Åbn menuen 'Begivenheder og opgaver' og vælg Importer. Klik dig frem til kalenderfilen og klik på Åbn. Vælg den kalender, du vil importere begivenhederne til (Din kalender fra One.com).
Hilsen Jørgen

Hammer

Indlægaf Hammer » tors 28. mar 2019 15:56

Hej Jørgen
Tak for dit omhyggelige svar. Det har ikke direkte løst problemet, men åbnet nogle muligheder.
Kalenderen i One.com hører med i pakken, men man kan lade være med at bruge den.
Ved at åbne kalenderen i Offline, kom der ro på. Og når jeg slog kalenderen til, var alle mine noter stadig der. Herefter kunne jeg bruge min mail, når blot jeg holdt mig væk fra kalenderen.

Nu Kommer det mystiske: Alle mine kalender notater er nu på Google kalenderen, som jeg aldrig har brugt. Jeg ved ikke hvad jeg har svaret forkert på af de mange kryptiske spørgsmål der ind i mellem kommer.
Er det nemmeste nu at lade kalenderen blive i Google, og og koble Lighting sammen med Google kalenderen. Kan det lade sig gøre?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 28. mar 2019 18:18

Du kan godt abonnere på din Google-kalender. Det kræver, at du installerer udvidelsen Provider for Google Calendar (Leverandørmodul for Google Kalender).

Åbn fanebladet Tilføjelser i Thunderbird. Klik på Udvidelser til venstre på siden Tilføjelser. Skriv Provider for Google Calendar i søgefeltet og tryk på Enter-tasten. Klik på knappen 'Føj til Thunderbird' ud for udvidelsen 'Provider for Google Calendar'. Genstart Thunderbird, når installationen er fuldført.

Klik på menuen Filer og vælg Ny -> Kalender. (Hvis du ikke kan se menulinjen, så tryk på Alt-tasten). Det åbner vinduet 'Opret ny kalender'. Vælg 'På netværk' og klik på Næste. Vælg 'Google Kalender' og tryk på Næste. Fortsæt med at følge vejledningen.
Hilsen Jørgen

Hammer

Indlægaf Hammer » tors 28. mar 2019 23:24

Tak for det Jørgen
Nu spiller det hele