Firefox » Kan ikke installere tilføjelser

T-buch

Kan ikke installere tilføjelser

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 07:47

Har lige opdateret til nyeste Firefox
Da jeg kom fra den gl. 56 version, var der en del "tilføjelser" som først skal have en opdatering, før de virker igen.
Problemet er at jeg bare ikke kan få lov til at indstallere dem

Jeg får meddelelsen: "Hentning mislykkedes. Kontrollér din forbindelse."

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Samme lign. problem, hvis jeg klikker opdater nu - så får jeg denne medelse
Vedhæftede filer
PC0451 snap.jpg
Thomas B

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke installere tilføjelser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 4. maj 2019 11:04

Hej Thomas

Mozilla har nogle problemer i øjeblikket. Prøv at opdatere tilføjelserne senere.
Hilsen Jørgen

T-buch

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 11:24

Nå okay - uheldig sammentræf ;) æ- Godt jeg ikke fik rodet for meget ved det
Thomas B

esben_aaberg

Indlægaf esben_aaberg » lør 4. maj 2019 11:56

T-buch

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 12:43

Tak - bliver spændende, når og hvis man kan komme ind på siden
Thomas B

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » lør 4. maj 2019 13:12

Undskyld jeg lige blander mig,men hat firefox problemer med tilføjelse generelt.
Den her dukker op,skal jeg bare finde erstatninger for dem ??
Vedhæftede filer
Firefox.png

T-buch

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 13:30

Ja firefoxes store gøren skade på sig selv, var da de besluttede sig for ikke at understøtte mange af de gamle tilføjelser - Nogle får du aldrig igen. De vil sige, at du så i stedet har fået en forøget sikkerhed.
Dog er det lidt misvisende, at du skal ud og finde en erstatning for f.eks. VDhelper - Den har de lavet en "opdateret" version til det opdaterede Firefox og den kan du finde her https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... src=search - men den kan altså ikke insdstalleres i øjeblikket
Tjek selv de øvrige manuelt
Thomas B

T-buch

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 13:41

Til alm. Info:
12:50 p.m. UTC / 03:50 a.m. PDT: We rolled-out a fix for release, beta and nightly users on Desktop. The fix will be automatically applied in the background within the next few hours, you don’t need to take active steps.

In order to be able to provide this fix on short notice, we are using the Studies system. You can check if you have studies enabled by going to Firefox Preferences -> Privacy & Security -> Allow Firefox to install and run studies (DANSK; Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser).

You can disable studies again after your add-ons have been re-enabled.

We are working on a general fix that doesn’t need to rely on this and will keep you updated.
Thomas B

mohafo

Indlægaf mohafo » lør 4. maj 2019 13:45

nesager skrev: Undskyld jeg lige blander mig,men hat firefox problemer med tilføjelse generelt.
Den her dukker op,skal jeg bare finde erstatninger for dem ??

Jeg får vist præcis samme svar som nesager! Men jeg tror på, at kassation af alle vore tilføjelser har noget at gøre med problemerne med ikke at kunne hente nye, så jeg venter i hvert fald for at se, om det hele løser sig, når 'de' er færdige med rettelserne?

Det lyder da mærkeligt, at samtlige tilføjelser (selv temaer!) lige pludselig ikke skulle kunne anvendes mere??? Men vi skal jo nok hente alle tilføjelser igen (hvis man da ikke som jeg, har gemt dem som filer til at installere ;))?

T-buch

Indlægaf T-buch » lør 4. maj 2019 13:51

Det virker igen nu hos mig
Thomas B

Queen

Indlægaf Queen » lør 4. maj 2019 20:38

Jeg behøver virkelig hjælp - jeg kan stadig ikke få mine tilføjelser til at virke.

jeg havde hak i denne
(DANSK; Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser

Jeg er virkelig "på den" det er bl.a. Lastpass og andre vigtige tilføjelser

Jeg bruger win 7

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 4. maj 2019 20:57

Hej Queen

Måske har din Firefox ikke hentet det nødvendige "Hot Fix" endnu.
Skriv about:studies i adressefeltet og tryk på Enter-tasten.
Kan du se en aktiv undersøgelse med navnet "hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973"?
Hilsen Jørgen

queen

Indlægaf queen » lør 4. maj 2019 22:03

tak Jørgen - så er jeg lige kommet med - ser ud til det virker nu

mosen02

Indlægaf mosen02 » søn 5. maj 2019 10:08

Jeg har samme problem med tilføjelser som "nesager" jeg har prøvet "about:studies", og kan se at "hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973" endnu ikke er "Fuldført".
Hvornår/hvordan kan jeg se at Firefox igen er i orden? :?:

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. maj 2019 10:55

For at kunne få det midlertidige "Hotfix" skal der være sat flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser". Det er som standard et flueben dér, så kontrollér at du ikke har fjernet det:
Åbn Firefox' indstillinger. Klik på "Privatliv & sikkerhed". Rul ned til afsnittet "Indsamling og brug af data i Firefox". Kontrollér at der er flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser".

Jeg ved ikke hvor langt tid der går, inden det "Hotfix" hentes. På siden about:studies skal undersøgelsen "hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973" være mellem de aktive eller afsluttede undersøgelser, før problemerne med udvidelserne er (midlertidigt) løst. Senere vil Mozilla lave en rigtig løsning på problemet.

Rettet: Undersøgelsen kan være mellem aktive og afsluttede undersøgelser.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » søn 5. maj 2019 12:52

Hopper på her. Har samme problem. Hvorfor nu lave om på noget som fungerede ?
Mit INDLÆG er som mange andre. Se nedenfor:
4 af mine tidligere tilføjelser er blevet deaktiveret
Ad block plus - IObit surfing protection - Kaspersky protection - Google translate
Når jeg så går ind for at finde nye kan de ikke installeres ex. Ghostery el AdBlock for Firefox. Får følgende melding: Hentning mislykkedes. Kontrollér din forbindelse.
Hvad skal jeg så gøre ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0
Venlig hilsen
Novice

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » søn 5. maj 2019 14:32

Hej allesammen.
Nu virker det sørme igen
Fulgte Jørgen Rasmussens råd, og vupti ,så funker det sørme igen
Mvh.

Novice

Indlægaf Novice » søn 5. maj 2019 19:02

Der sker intet ? Hvornår kan jeg regne med at være kørende igen ?
Venlig hilsen
Novice

mosen02

Indlægaf mosen02 » søn 5. maj 2019 19:06

Jørgen Rasmussen skrev: For at kunne få det midlertidige "Hotfix" skal der være sat flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser". Det er som standard et flueben dér, så kontrollér at du ikke har fjernet det:
Åbn Firefox' indstillinger. Klik på "Privatliv & sikkerhed". Rul ned til afsnittet "Indsamling og brug af data i Firefox". Kontrollér at der er flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser".

Jeg ved ikke hvor langt tid der går, inden det "Hotfix" hentes. På siden about:studies skal undersøgelsen "hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973" være mellem de aktive eller afsluttede undersøgelser, før problemerne med udvidelserne er (midlertidigt) løst. Senere vil Mozilla lave en rigtig løsning på problemet.

Rettet: Undersøgelsen kan være mellem aktive og afsluttede undersøgelser.

Der er flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser".

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. maj 2019 23:55

Opdater til den seneste version (66.0.4).
Læs også udgivelsesnoterne, hvis i har yderligere problemer med udvidelser: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/6 ... easenotes/
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 6. maj 2019 10:32

Følgende var Ok da jeg skrev første gang:
For at kunne få det midlertidige "Hotfix" skal der være sat flueben ud for indstillingen "Tillad at Firefox installerer og afvikler undersøgelser". Det er som standard et flueben dér, så kontrollér at du ikke har fjernet det:

Der står følgende:
"hotfix-RESET-xpi-signing-intermediate-bug-1548973"

Har opdateret til 66.0.4 Hjælper heller ikke ?
Venlig hilsen
Novice

mohafo

Indlægaf mohafo » man 6. maj 2019 12:29

Novice skrev: Følgende var Ok da jeg skrev første gang:

Der står følgende:
"hotfix-RESET-xpi-signing-intermediate-bug-1548973"

Har opdateret til 66.0.4 Hjælper heller ikke ?

Hej Novice!
Prøv igen nu! Jeg havde stadig problemerne sent i går, men nu mandag, er alt OK igen og de 'bortdømte' tilføjelser er gendannet automatisk! Herligt! Jeg opdaterer til 66.04 nu.

mvh mohafo

Novice

Indlægaf Novice » man 6. maj 2019 12:55

Hej mohafo
Tak for indlæg. Har naturligvis set efter om der er opdateret inden jeg skriver til Jer.
Der er stadig ingen ændringer !
Venlig hilsen
Novice

mohafo

Indlægaf mohafo » man 6. maj 2019 13:48

Hej Novice!

Ved ikke helt, hvad du mener med, at 'der er stadig ingen ændringer'? Jeg har ingen steder kunnet tjekke, om der er ændringer, vi har jo ikke noget at sammenligne med?

Men: se på det billede, jeg har vedlagt. Det viser, hvordan teksten ser ud hos mig i: about:studies, og din tekst dér skal antagelig se ligeså ud. Hvis den ikke gør det, skal du nok bare vente lidt endnu?

Hvis du trykker på: Vis Firefox undersøgelser (i Privatlivspolitik) ser du din udgave af: About:studies, og det kan du så sammenligne med mit tilfælde, som virker (hos mig).

Hvis din udgave er forskellig fra min, er din måske endnu ikke opdateret. I så fald skal du så nok fortsat spørge eksperterne?

mvh mohafo
Vedhæftede filer
About-studies.png
Vedlagte billede viser min udgave af: About:studies, og det virker hos mig.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 6. maj 2019 14:00

"hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973" var en midlertidig løsning på problemet. Med opdateringen af Firefox til version 66.0.4 er det pågældende "hotfix" ikke længere nødvendigt. Opdateringen skulle løse problemet. Der er dog stadig visse problemer, som det fremgår af udgivelsesnoterne: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/6 ... easenotes/
Hilsen Jørgen

Uglemor

Indlægaf Uglemor » man 6. maj 2019 14:59

Selvom hotfixet er dovnloaded og aktivt, virk er det stadig ikke. Øv
Jeg har en gammel version af Firefox insalleret, fordi nogle af mine andre programmer skal bruge en ælder udgave for ikke at "dø" kan jeg gøer noget?
Vedhæftede filer
Øv.jpg
Screenshot af min tilføjelses-side

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 6. maj 2019 15:33

Hvis man stadig har problemer efter at have opdateret til 66.0.4, og hvis man bruger/har sat en hovedadgangskode i Firefox, så prøv følgende:

Klik på menuknappen og vælg 'Indstillinger'.
Klik på 'Privatliv & sikkerhed'.
Klik på 'Gem logins…'. Du vil blive bedt om at indtaste din hovedadgangskode.
Genstart Firefox efter du har indtasten din hovedadgangskode.
Hilsen Jørgen

Rasser

Indlægaf Rasser » man 6. maj 2019 19:48

Har haft samme problemer som alle jer andre. Efter at havde prøvet forskellige versioner frem og tilbage virker alle mine tilførelser igen på version beta version 67.0b16. Tjek det ud. Det virke for mig.
https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/67.0b16/

Rasser

Indlægaf Rasser » man 6. maj 2019 19:56

Der er kommet en ny version 67.0b17 lige som jeg skev mit indlæg. Virker Super. https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/67.0b17/

Novice

Indlægaf Novice » man 6. maj 2019 22:10

Jørgen Rasmussen skrev: "hotfix-update-xpi-signing-intermediate-bug-1548973" var en midlertidig løsning på problemet. Med opdateringen af Firefox til version 66.0.4 er det pågældende "hotfix" ikke længere nødvendigt. Opdateringen skulle løse problemet. Der er dog stadig visse problemer, som det fremgår af udgivelsesnoterne: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/6 ... easenotes/

Hej !
Efter opdatering virker mine tilføjelser igen. Alt er klaret. Tusind tak Jørgen endnu engang !

Svar til mohafo. " 'der er stadig ingen ændringer'? " betød at jeg ikke kunne installere mine tidligere tilføjelser.
Men som du kan se er alt nu på plads igen.
Venlig hilsen
Novice