delvis thunderbird

mulebyvej34

delvis thunderbird

Indlægaf mulebyvej34 » fre 1. mar 2013 12:57

hej med jer

Jeg har installeret thunderbird på min nye computer og oprettet forbindelsen med tdc mailsupport og det virker.Problemet er der mangler flere ting i opsætningen af siderne ,f.eks. mappen indbakke,sendt osv. og hele den øverste værktøjslinie med filer-rediger-vis-meddelelse-funktioner osv. Vi har thunderbird i forvejen på de to andre og jeg har installeret før uden de store problemer men her er det gået galt åbenbart .Jeg har geninstalleret thunderbird et par gange for at se om fejlen forsvandt men uden held.
mvh
Kaj

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.13.1.18107)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: delvis thunderbird

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 1. mar 2013 13:06

Hej Kaj

Du kan vælge hvilke værktøjslinjer du vil have vist. Tast Alt+V og vælg Værktøjslinjer.
Jeg tror de manglende mapper i mapperuden dukker op, når der er brug for dem. Send en mail til dig selv, og se om ikke mapperne Sendt og Indbakke dukker op, når du har modtagen mailen.
Hilsen Jørgen

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » fre 1. mar 2013 13:45

Hej Jørgen
Tak for dit hurtige svar
Jeg tastede ALT+V og mapperne dukkede ganske rigtigt op, men den der side hvor der står indbakke skriv chat addressebog har jeg ikke helt styr på endnu og under lokale mapper mangler også her indbakke.Jeg har sendt en mail til mig selv men den lå i indbakken i min gamle computer.Nu mens jeg installerer og flytter ting fra den gamle til den nye virker de begge to ,jeg skifter blot skærmbilledet (de bruger den samme skærm)

mvh
Kaj

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » fre 1. mar 2013 13:58

Hej Jørgen
Jeg vil lige tilføje at der ligger et gratis virusprogram trend micro worry free bussiness securety 3,5 som fulgte med og den har blokeret et andet program som jeg ville installere.Jeg har ellers brugt Awast i flere år.

mvh
Kaj

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » fre 1. mar 2013 19:21

Hej Jørgen

Nu er indbakke endelig dukket op efter jeg har sendt flere mails.godt nok,så har jeg fået thunderbird igen,jeg mangler blot at flytte gamle mails og addresser flyttet over men jeg har en lille ting endnu som jeg håber at du/I vil hjælpe mig med,og det er rækkefølgen af mapper som anderledes end som jeg har på min gamle computer øverst starter det med --

min mailaddresse
indbakke
papirkurv
lokale mapper
kladder
sendt
papirkurv
udbakke

mvh
Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 1. mar 2013 19:54

Jeg har ikke POP3-mapper på denne computer, men hvis jeg ikke tager meget fel, så kan du bare flytte mapperne til den ønskede placering med musen:

Klik på en mappe og hold museknappen nede, flyt mappen til den ønskede placering, en lille streg skulle markere, hvor den bliver placeret, slip museknappen.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 1. mar 2013 20:13

Du kan ændre rækkefølgen af mapperne i mapperuden med udvidelsen 'Manually sort folders'. https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... t-folders/
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 1. mar 2013 22:07

Hej igen
jeg kan desværre ikke trække mapperne som du anviser Kim men tak for dit gode råd. Til dig Jørgen har jeg hentet tilføjelsen men helt ærligt det siger mig ingen ting om hvordan.
Mit ønske er hvis I ser på den liste som jeg indsatte før, er at få den ene mappe med papirkurven fjernet og indsat linien med lokale mapper øverst,for så passer det.
Hvis jeg derimod klikker på linien de lokale mapper ryger den op øverst som den skal stå,den ene papirkurv er væk men så mangler indbakken igen.
SKulle jeg slette thunderbird og starte forfra ???
Jeg har forsøgt at indsæte et skærmprint så I kan se det men den vil ikke godkende det.

med venlig hilsen
Kaj

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 2. mar 2013 01:05

Her kan du se, hvordan du indsætter et skærmbillede: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 2. mar 2013 09:11

Hej Jørgen

Nu prøver vi. Håber at du kan læse det.

mvh
Kaj
Vedhæftede filer
Thunderbird.png
ver. mapper

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Karl Erik » lør 2. mar 2013 17:07

Klik på Funktioner > Kontoindstillinger > Serverindstillinger > Knappen "Avanceret" nede til højre > marker ud for "Global indbakke". Jeg tror det får den effekt du ønsker.
Karl Erik

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » lør 2. mar 2013 17:32

Hej Karl Erik

Du havde helt ret og mange tak for din hjælp,nu virker det bare.
Jeg ved godt at det ikke hører under dette spørgsmål men jeg er sikker på at du har en godt tip om hvordan jeg nemt flytter mine mails og addresser fra min xp computer til min windows 7 computer.Har set i forummet at der er flere løsninger,men ved ikke hvilken der er den mest nemme.

med venlig hilsen
Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. mar 2013 19:36

Hvis du kan finde ud af at flytte en mappe over på et USB-stik og bagefter flytte den fra USB-stikket til den nye computer, så er det nemmest at følge denne vejledning:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... ier_profil

Der findes et program, der også kan klare ærterne, men det var især praktisk, inden vi fik USB-stik. I gamle dage, hvor man brændte CD'er for at overføre, kunne det drille at flytte filerne som beskrevet ovenfor. Det er ikke noget problem med et USB-stik.

Husk, at Thunderbird skal være lukket, når du kopier mappen - både når du kopierer fra og når du kopierer til.

Du har dog et lille problem, fordi du vist allerede har installeret Thunderbird og er begyndt at bruge programmet på den nye computer. I så fald har du nemlig allerede en mappe med en profil på den nye computer. Den skal du vælge at overskrive. Det betyder så også, at du vil få overskrevet de mails, du har nået at hente. Hvis det er et problem, så vend tilbage, inden du foretager dig noget.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 2. mar 2013 23:09

Hej Kim
Jeg skriver lige fra min kones computer.

Jeg har gjort vejledningen som der står (tror jeg) og det gik vist fint indtil jeg skal pakke zipfilen ud men hvordan gør jeg det for jeg kan ikke se hvor der står udpak alle ???
Hvis jeg er midt i processen ( har omdøbt filen) og har lavet noget forkert hvordan annulerer jeg så alting og ikke skader thunderbird

mvh
Kaj

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 2. mar 2013 23:27

Lige en hurtig efterskrift

Jeg tror at filen ligger roamingmappen
og når jeg åbner filen er der tre filer

Crash report
Profiles
Profiles

mvh Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 02:49

Hej Kaj

Jeg kan forstå, at du ikke har nogle nye mails på Windows 7, som du vil gemme. Det gør det nemt. Bortset fra, at vi lige skal have opdateret den guide, jeg henviste dig til.

Jeg er ked af, at jeg ikke fik læst guiden først, den er nemlig unødvendig besværlig. Den stammer fra dengang, man overførte ved at brænde CD'er. Det er ikke nødvendigt at zippe mappen, når man bruger et USB-stik.

Du får her en lidt nemmere måde at gøre det på:

Luk Thunderbird på XP-computeren.
Klik på Startknappen.
Klik på Kør.
I skrivefeltet, skriver du: %appdata%
Klik på OK.
En mappe åbnes, find undermappen Thunderbird, og kopier den over på USB'en.
Flyt USB'en over på Windows 7-computeren.

Luk Thunderbird på Windows 7-computeren.
Klik på Windows-logo'et (startknappen).
I skrivefeltet nederst, skriv: %appdata%
Tryk på tasten Enter.
I den åbnede mappe, find mappen Thunderbird og omdøb den til Thunderbird-slettes.
Åbn USB-stikket og flyt nu mappen Thunderbird over ved siden af mappen Thunderbird-slettes.
Når filerne er blevet kopieret, åbn Thunderbird.

Alle dine mails, indstillinger osv. fra Thunderbird på XP-computeren bør nu ligger på Windows 7-computeren. Når du har tjekket, at alt virker som ønsket, så kan du slette mappen Thunderbird-slettes.
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » søn 3. mar 2013 09:07

Hej Kim

Ja men det er helt i orden det er jo ikke noget alvorligt, og tak for den nye vejledning.
Jeg er nok nødt at slette den thunderbird som jeg har nu,da den ikke virker mere,og jeg har været inde og ændre ting.Jeg tror at det er mest sikre så får jeg en " frisk" thunderbird og jeg har jo tdc mailsupport til at at oprette en ny,så det går hurtigt.

mvh
Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 09:52

Kaj, du behøver ikke slette Thunderbird og starte forfra. Faktisk vil det være spild af tid. Hvis du følger min guide, så vil du nemlig få både mails, kontoindstillinger og alle andre tilrettelser med over. Alt hvad TDC's program laver vil således blive overskrevet.

Hvis du går i stå, når du følger guiden, så fortæl, hvor langt du nåede, og hvad der skete da du gik i stå.
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » søn 3. mar 2013 17:15

Hej Kim
Jeg har forsøgt at gøre som på listen ,desværre uden held. Jeg fulgte teksten og har logget mig på thunderbird igen og der er forbindelse men mailaddresser,gamle mails mangler og desuden mangler nu også kladder-sendt-udbakke som skal stå under de lokale mapper,og hvad gør jeg så nu ??? ligger min fejl ved der hvor jeg åbner USB stikket dukker der flere filer thunderbird-profiles-crash reports frem og jeg trak så thunderbird hen til thunderbird slettes ,var det ikke sådan??
Skal jeg bare ikke slette Thunder og starte helt forfra eller hvad gør jeg nu ??
På min usb pen er der thunderbird / når jeg åbner
crash reports filmappe
profiles filmappe
profiles konfgurationsind
mvh
Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 18:51

Du skal slet ikke kigge i undermapperne til mappen Thunderbird. Og du skal trække mappen Thunderbird hen ved siden af mappen Thunderbird-slettes - ikke ned i den.

Prøv igen, og husk at lukke Thunderbird, når du kopierer.
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » søn 3. mar 2013 19:26

Hej Kim
Prøv igen skriver du, er det helt forfra eller der fra hvor jeg sætter usb stikket ind i min windows 7 computer osv i din vejledning???

mvh

Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 20:21

Hvis du har fået kopieret korrekt over på USB-en, altså hele mappen Thunderbird, så er det bare fra når du sætter USB'en i Windows 7'eren.
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » søn 3. mar 2013 21:09

Hej Kim

Jeg håber at du har lidt tålmodighed endnu for nu er den hel gal.Jeg kan ikke komme i kontakt thunderbird mere,jeg har endda afinstalleret og geninstalleret thunderbird igen,der står at den kan ikke finde min profil mere. Thunderbird er væk på en eller anden måde.

mvh
Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 21:42

Jeg går ud fra, at det er på Windows 7, du mener? I så fald har du ikke fået kopieret profilen over.

Prøv at bruge MozBackup i stedet, det burde give dig færre problemer. Du kan hente en dansk udgave af programmet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » man 4. mar 2013 00:04

Hej Jim
Ja nu virker thunderbird igen,jeg ved ikke om det er fordi jeg sikkerhedskopierer filer som anvist i proceslinien.Ja det vil sige at der er kun 3 lokale mapper og lokale mapper står nu på engelsk.Jeg har igen forsøgt at overføre gamle mapper og addresser efter din anvisning og kan se at de bliver overført til usb pennen,så de er der,et eller ander gør jeg galt.Den mappe som jeg har ændret til thunderbird -slettes, er der jo også en mappen thunderbird( skal den ikke fjernes) som ligger lige ovenover.Når jeg trækker thunderbird fra usb stikken hen for at kopiere står at filerne ligger der og om de skal overskrives.Så det er blevet noget værre rod.Jeg har før med jeres hjælp installeret 6 computere med thunderbird uden de store problemer ,og min kones også med windows 7 og min andre ex computer ,begge kører som en drøm med thunderbird.
mvh kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. mar 2013 04:46

Prøvede du med MozBackup?

Du får kopieret mapperne forkert, hvis du bruger MozBackup, kopieres de rigtige mapper helt automatisk.
Mvh. Kim

mulebyvej34

Indlægaf mulebyvej34 » man 4. mar 2013 19:18

Hej Kim og til jer andre som har fulgt debatten.
Nu virker det hele igen og de gamle mails og addresser er ført over ved hjælp af den sidste vejledning som du sendte mig ( ikke Mozbackup ).Jeg fik hjælp af en it-medarbejder som jeg har arbejdet sammen med og han så med det samme hvad jeg gjorde forkert og selvfølgelig har du helt ret Kim, jeg kopierede forkert og det ærgrer mig frygteligt for jeg har brugt mange timer.Jeg stirrede mig helt blind på din tekst, og lavede den samme fejl,igen,igen, og igen.Jeg gjorde det hele rigtigt lige til at jeg skulle flytte Thunderbird fra USB pennen hen ved siden af Thunderbird-slettes.Jeg gjorde den fejl at jeg blev ved med at kopiere filerne fra pennen ind i Thunderbird-slettes.
Slut herfra og mange tak jeres hjælp og tålmodighed
mvh Kaj

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. mar 2013 20:17

Rart at høre, at det lykkedes til sidst :P
Mvh. Kim