Opstart problemer

Birger

Opstart problemer

Indlægaf Birger » søn 3. mar 2013 13:56

Når jeg vil åbne Mozilla Firefox får jeg følgende meddelelse, og aner ikke hvad jeg skal gøre med den.

Error:TypeError: box Overlay_avg is null.

Jeg er klar over avg er mit antivirus program.
Jeg har prøvet at downloade en ny version af Firefox, men uden held. Det er version 19 jeg har.
Vi er flere brugere på maskinen, og Firefox virker uden problemer på de andre brugere.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Opstart problemer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. mar 2013 15:56

Hej Birger

Det kunne tyde på, at en udvidelse fra AVG forårsager problemet.
Hvis dit antivirusprogram er opdateret og problemet stadig er der, så deaktiver en eller flere af AVG-udvidelserne. For at kunne gøre det, skal du starte Firefox i Fejlsikret tilstand. (Hold Shift-tasten nede mens du starter Firefox). Åbn fanebladet Tilføjelser. (Ctrl+Skift+A). Vælg Udvidelser. Find AVG-udvidelserne og deaktiver en af dem. Hvis det ikke hjælper, så deaktiver den anden i stedet for.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » søn 3. mar 2013 18:59

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Birger

Det kunne tyde på, at en udvidelse fra AVG forårsager problemet.
Hvis dit antivirusprogram er opdateret og problemet stadig er der, så deaktiver en eller flere af AVG-udvidelserne. For at kunne gøre det, skal du starte Firefox i Fejlsikret tilstand. (Hold Shift-tasten nede mens du starter Firefox). Åbn fanebladet Tilføjelser. (Ctrl+Skift+A). Vælg Udvidelser. Find AVG-udvidelserne og deaktiver en af dem. Hvis det ikke hjælper, så deaktiver den anden i stedet for.

Hej Jørgen

Tak for svar, men jeg har ikke løst mit problem.
Jeg bruger den gratis version af AVG uden udvidelser.

Nu fortæller den mig:
[Java Script - applikation]
Error: ReferenceError:appInterface83aace32eca04c3ab4d69ad594496b48 is not defined

Den beder mig også hver gang om at give tilladelse til at lave ændringer på maskinen, og når jeg giver tilladelse sker der ikke mere.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. mar 2013 19:40

Fik du også fejlmeddelelsen da du startede Firefox i Fejlsikret tilstand?

Den beder mig også hver gang om at give tilladelse til at lave ændringer på maskinen, og når jeg giver tilladelse sker der ikke mere.

Giv os det præcise ordlyd af af den anmodning. Så har vi måske lidt mere at gå efter.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. mar 2013 02:27

Jørgen Rasmussen skrev: Fik du også fejlmeddelelsen da du startede Firefox i Fejlsikret tilstand?

Giv os det præcise ordlyd af af den anmodning. Så har vi måske lidt mere at gå efter.
Vedhæftede filer
tillad 001.jpg
Her er de meddelelser jeg får, og der sker intet når jeg siger ja
error.png
Error meddelelse

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. mar 2013 04:55

Er det med vilje, at du har installeret searchnu? Det opfattes af mange som noget snavs, og det kan meget vel være det, der forårsager problemerne.

Hvis du ikke har installeret searchnu med vilje, så luk Firefox, åbn Tilføj og fjern programmer via Windows Kontrolpanel, find og fjern Searchnu Toolbar.

Tjek også, om du har Windows iLivid Toolbar inde i Tilføj og fjern programmer. Hvis du har, og hvis det ikke er en værktøjslinje, du bevidst har installeret, så fjern også den.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. mar 2013 12:22

Kim Ludvigsen skrev: Er det med vilje, at du har installeret searchnu? Det opfattes af mange som noget snavs, og det kan meget vel være det, der forårsager problemerne.

Hvis du ikke har installeret searchnu med vilje, så luk Firefox, åbn Tilføj og fjern programmer via Windows Kontrolpanel, find og fjern Searchnu Toolbar.

Tjek også, om du har Windows iLivid Toolbar inde i Tilføj og fjern programmer. Hvis du har, og hvis det ikke er en værktøjslinje, du bevidst har installeret, så fjern også den.

Jeg har fjernet de 2 nævnte toolbars, men uden resultat.
Der er også et program der hedder iLivid, skal det også fjernes?
Som nævnt er der 2 andre brugere på maskinen der bruger Firefox uden problemer. Jeg kan jo bare vælge at bruge Internet Explorer, der virker upåklageligt, men det er jo at kaste håndklædet i ringen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. mar 2013 13:04

Ja, fjern også ILivid.

Grunden til, at det kun er dig, der generes, kan være, at skidtet kun er installeret under din brugerkonto.

Jeg kan ikke garantere, at det vil virke efter fjernelsen, da der kan være rester tilbage af programmerne, men det tager vi lige, hvis det bliver nødvendigt.

Andre med samme problem fik det løst ved at fjerne programmerne.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. mar 2013 17:56

Kim Ludvigsen skrev: Ja, fjern også ILivid.

Grunden til, at det kun er dig, der generes, kan være, at skidtet kun er installeret under din brugerkonto.

Jeg kan ikke garantere, at det vil virke efter fjernelsen, da der kan være rester tilbage af programmerne, men det tager vi lige, hvis det bliver nødvendigt.

Andre med samme problem fik det løst ved at fjerne programmerne.

Så er iLivid også fjernet, men uden ændringer. Jeg bliver stadig spurgt om jeg vil tillade ændringer på maskinen og når jeg svarer ja kommer error meddelelsen som jeg bare lukker og så fungerer Firefox. Når jeg så evt. vil åbne et nyt vindue starter det forfra, men uden at et nyt vindue åbnes.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. mar 2013 18:27

Jørgen, er et nok at nulstille alle nøgler med searchnu og ilivid i about:config, eller skal de fremmede af dem slettes?
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. mar 2013 18:36

Jeg vil foreslå, at Birger nulstiller Firefox.
Firefox menuknap -> Hjælp -> Teknisk information. Klik på Nulstil Firefox.
Dine tilføjelser vil blive fjernet og Firefox indstillinger sat til standard.
Din browserhistorik, bogmærker, gemte adgangskoder, formularhistorik og cookies bliver ikke slettet.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 5. mar 2013 03:22

Jørgen Rasmussen skrev: Jeg vil foreslå, at Birger nulstiller Firefox.
Firefox menuknap -> Hjælp -> Teknisk information. Klik på Nulstil Firefox.
Dine tilføjelser vil blive fjernet og Firefox indstillinger sat til standard.
Din browserhistorik, bogmærker, gemte adgangskoder, formularhistorik og cookies bliver ikke slettet.

Nu har jeg nulstillet Firefox, og noget er der da sket.
Når jeg åbner Firefox beder den mig stadig om tilladelse til at foretage ændringer på computeren, men når jeg svare ja, kommer der ingen error meddelelse og den virker normal. Når jeg prøver at åbne et nyt vindue, spørger den igen om tilladelse, og når jeg svare ja åbner den faktisk et nyt vindue som den skal. Det gjorde den ikke før. Hvis man kunne give den tilladelse en gang for alle var det jo at foretrække.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 5. mar 2013 03:39

Prøv lige at klikke på pilen Detaljer i advarslen, og tag så et nyt skærmbillede til os.

Måske der i detaljerne er noget, der kan give os en ledetråd til, hvad det er, din Windows er utilfreds med.

I værste fald må du kunne slå meddelelserne fra via et klik på linket Rediger indstillinger for ... i advarslen.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 5. mar 2013 05:09

Kim Ludvigsen skrev: Prøv lige at klikke på pilen Detaljer i advarslen, og tag så et nyt skærmbillede til os.

Måske der i detaljerne er noget, der kan give os en ledetråd til, hvad det er, din Windows er utilfreds med.

I værste fald må du kunne slå meddelelserne fra via et klik på linket Rediger indstillinger for ... i advarslen.

Skærmbilledet er for stort, men jeg kan oplyse at der står:

Placering af program: "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -browser

Vis oplysninger om denne udgivers certifikat.

Jeg kan oplyse, hvis jeg vælger et nyt vindue oppe ved Filer, kommer der ingen tilladelses meddelelse, men vælger jeg et nyt browservindue fra min genvej kommer tilladelses meddelelsen, og også ved første opstart.
VH Birger

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 5. mar 2013 10:17

Gæst skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Prøv lige at klikke på pilen Detaljer i advarslen, og tag så et nyt skærmbillede til os.

Skærmbilledet er for stort, men jeg kan oplyse at der står:

Placering af program: "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -browser

Vis oplysninger om denne udgivers certifikat.

Jeg kan oplyse, hvis jeg vælger et nyt vindue oppe ved Filer, kommer der ingen tilladelses meddelelse, men vælger jeg et nyt browservindue fra min genvej kommer tilladelses meddelelsen, og også ved første opstart.
VH Birger

Jeg kan også vælge et nyt browservindue ved at skrive ctrl+N, så får jeg heller ingen meddelelse, og alt er normalt.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 5. mar 2013 12:06

Jeg har fundet en mulig løsning på dit problem med 'Kontrol af brugerkonti'. Se denne artikel (på engelsk).
http://randomland.net/zourtney/2010/09/firefox-uac-prompt
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 5. mar 2013 16:05

Jørgen Rasmussen skrev: Jeg har fundet en mulig løsning på dit problem med 'Kontrol af brugerkonti'. Se denne artikel (på engelsk).
http://randomland.net/zourtney/2010/09/firefox-uac-prompt

Ja, det lyder unægteligt som mit problem, bortset fra at jeg ikke har noget flueben i "kør dette program som administrator"
Øv, jeg troede lige den var der.
Indtil videre vil jeg sige tak til både dig Jørgen og Kim, for jeres ihærdighed
VH Birger
Vedhæftede filer
administrator.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 5. mar 2013 16:32

Hej Birger

Tjek også selve programmet firefox.exe i mappen med programmer.
Hvorfor kører du Firefox i kompatibilitetstilstand?
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 5. mar 2013 16:35

Hvis det ikke hjælper med firefox.exe, og heller ikke hvis du slår kompatibilitetstilstand fra, så:

Jeg har ikke så meget tjek på din Windows, men prøv at afinstallere Firefox - uden at slette dine brugerdata. Og geninstaller så Firefox med administratorrettigheder.

Så vidt jeg husker, er det noget med at højreklikke på ikonen til installationsfilen og så vælge Kør som administrator.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 6. mar 2013 02:02

Kim Ludvigsen skrev: Hvis det ikke hjælper med firefox.exe, og heller ikke hvis du slår kompatibilitetstilstand fra, så:

Jeg har ikke så meget tjek på din Windows, men prøv at afinstallere Firefox - uden at slette dine brugerdata. Og geninstaller så Firefox med administratorrettigheder.

Så vidt jeg husker, er det noget med at højreklikke på ikonen til installationsfilen og så vælge Kør som administrator.

Det virker endelig, juhu.
Jeg slog kompatibilitetstilstanden fra, og det ændrede umiddelbart intet. Så slog jeg det til igen og ændrede det til Windows7, og slog det fra igen, og så virkede det pludseligt normalt. Nu kan jeg så se at den automatisk er gået tilbage til Windows XP (service Pack3), men det gør jo ikke noget når bare det virker.
Hvordan det helt blev bragt til at virke er jeg ikke 100% klar over, det var lidt blindt fægteri fra min side her til sidst, men pyt med det, nu virker det.
Tak for jeres guiden.
Jeg har lært lidt, men meget er da stadig sort snak for mig, og det er mere held end forstand for mig når jeg kommer i mål.
Venlig Hilsen en glad mand
Birger
Vedhæftede filer
egenskaber.png
Ja sådan endte egenskaberne med at se ud