Mappefordeling i Imap

ps76

Mappefordeling i Imap

Indlægaf ps76 » søn 3. mar 2013 17:23

Har lavet alle mine email konti om til Imap i stedet for pop3. Fint og praktisk, når man arbejder fra flere computerere. Under mig bare at "sendt", "kladde", "spam" og "papirkurv" ligger som undermapper under Indbakken? Skal de det? Da jeg havde pop3 lå de jo på niveau med Indbakken, hvilket også forekommer mere normalt. Kan jeg få dem derud igen, altså så de ligger på niveau med indbakken, og ikke som undermapper til denne?

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.97 Safari/537.22
P Sørensen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mappefordeling i Imap

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. mar 2013 20:24

Når du bruger IMAP, så afspejler mapperne hierarkiet på serveren. Du kan prøve at logge ind via webmail og se, om du kan få lov at ændre placeringen af mapper. Det kan meget vel være, at lige netop de fire mapper ikke kan placeres på anden måde, men du skulle selv kunne bestemme, hvor andre mapper skal ligge.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. mar 2013 21:30

Er det Gmail du bruger?

Så kan du prøve følgende. Menuen Funktioner -> Kontoindstillinger. Til venstre under Gmail-kontoen vælger du Serverindstillinger. Til højre klikker du på Avanceret. I feltet IMAP-servermappe: skriver du [Gmail]
Genstart Thunderbird. Efterfølgende skal Thunderbird genindeksere dine maddelelser. Det kan tage noget tid, afhængigt af mængden af meddelelser. Du kan følge processen i vinduet Aktivitet. (Menuen Funktioner -> Aktivitet).
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » søn 3. mar 2013 21:39

Jørgen Rasmussen skrev: Er det Gmail du bruger?

Så kan du prøve følgende. Menuen Funktioner -> Kontoindstillinger. Til venstre under Gmail-kontoen vælger du Serverindstillinger. Til højre klikker du på Avanceret. I feltet IMAP-servermappe: skriver du [Gmail]
Genstart Thunderbird. Efterfølgende skal Thunderbird genindeksere dine maddelelser. Det kan tage noget tid, afhængigt af mængden af meddelelser. Du kan følge processen i vinduet Aktivitet. (Menuen Funktioner -> Aktivitet).

Gmail? Der er ikke tale om en gmail konto. Bruger Surftown som udbyder, omend jeg får sendt en kopi af alle mails til en gmail konto for "backup"...Min konto hedder ps-snabelA-granvista.dk.
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 6. mar 2013 19:22

I stedet for at skrive [Gmail] kan du prøve med INBOX eller INBOX. hvis den første ikke virker.
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » tors 7. mar 2013 16:49

Tak, det har jeg nu prøvet, med og uden punktum og paranteser og gåseøjne osv - intet ændrer sig.
Har snakket med Surftown, som jeg bruger, og de har sagt de "arbejder" på en løsning - uden tidshorisont.

Mit problem var jo at Kladder, spam, sendt, osv ligger som undermapper til indbakken.
Men ok - hvis det nu SKAL være sådan, så kunne de i det mindste hjælpe, hvis kan kunne få dem ned i bunden af mappelisten. Det kunne være ved at ændre navnene så de starter med f.eks. z-kladde, x-sendt osv, altså sidst i alfabetet...men jeg kan jo heller ikke få lov at ændre navnet på disse "systemmapper" tilsyneladende....?!
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 7. mar 2013 17:07

Mit problem var jo at Kladder, spam, sendt, osv ligger som undermapper til indbakken.

Thunderbird viser mappestrukturen, som den er på mailserveren.
Du kan prøve at installere udvidelsen 'Manually sort folders'. https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... t-folders/
Med den kan du vist ændre rækkefølgen på undermapperne.
Hilsen Jørgen

ps76

Indlægaf ps76 » tors 7. mar 2013 17:16

Det er faktisk perfekt - case solved, tak for hjælpen!
P Sørensen