Firefox » Alle mine faneblade er pludselig væk

Erik P.

Alle mine faneblade er pludselig væk

Indlægaf Erik P. » man 9. jun 2014 15:56

- efter start af Firefox, det er sket før - tilsyneladende uden grund, og det er meget ubelejligt.
Hvad er grunden, og især hvad gør jeg?
Jeg kan finde bookmarksbackup(dato).json - hvordan bruger jeg den, hvis jeg skulle få brug for den, og findes der ikke noget tilsvarende for fanebladene?

Venlig hilsen
Erik

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Alle mine faneblade er pludselig væk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 10. jun 2014 15:55

Jeg ved ikke, hvad der får dine faneblade til at forsvinde, og det er lidt svært at fejlfinde, når det kun sker sjældent.

Du burde kunne få fanebladene tilbage via Firefox-knappen => pilen ud for Historik => Senest lukkede vinduer.

Eller via menuknappen => Historik => find vinduet i afsnittet Gendan lukkede vinduer
Mvh. Kim

Erik P.

Indlægaf Erik P. » tirs 10. jun 2014 20:13

Hmmm, ingen af de to muligheder bringer mere end et par gamle faneblade frem, vist endda kun nogle, der har været åbnet efter forsvindingen.

Det drejer sig om ca. 10 faneblade, der jævnligt er i brug.
Er der ikke en anden fiks metode? Er der ikke en fil, hvori oplysninger om faneblade er gemt?

Venlig hilsen
Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 10. jun 2014 20:38

Filen med oplysninger om faneblade hedder sessionstore.js. I min profil ligger der et par stykker, der starter navnet med sessionstore.bak. Hvis du også har sådan nogle, kan du prøve at omdøbe en af dem til sessionstore.js.

Du skal sørge for, at Firefox er lukket. Flyt så sessionstore.js ud på skrivebordet, og omdøb herefter en af sessionstore.bak-filerne. Start Firefox og tjek, om de ønskede faneblade kom tilbage. Hvis ikke, så gentag med eventuelle andre sessionstore.bak-filer.

Hjælper det ikke, kan du flytte filen fra skrivebordet ind i profilmappen igen, medmindre du foretrækker fanebladene i en af de andre filer.

Husk, at Firefox skal være helt lukket, når du kopierer og omdøber.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 10. jun 2014 20:55

Bemærk, at nogle programmer, som fx Ccleaner, der sletter brugeradfærdsporing, kan slette filen.
Hvis ikke Kims forslag virker, kan du muligvis finde siderne i Firefox' historik. Åbn historik i sidebjælken (Ctrl+H), og se eller søg efter dem der.
Hilsen Jørgen

Erik P.

Indlægaf Erik P. » ons 11. jun 2014 02:00

Tak for svaret til begge.
Kims svar virkede og gav (næsten) alle faneblade på én gang.
Jørgens svar indebærer, at jeg skal ind for at finde nogle enkelte faneblade (nogle gamle!) blandt mange med vilje lukkede faneblade.
Historik (Senest lukkede faneblade) har tilsyneladende ikke dem, der pludselig forsvandt; det er måske heller ikke så let at få dem med?

Tak for hjælpen - det var en stor lettelse!

Venlig hilsen
Erik

Erik P

Indlægaf Erik P » tors 26. apr 2018 15:46

Hej Kim

Jeg er nu i samme situation med seneste version af Firefox. Hvad hedder filerne nu?
I nogle svar til andre på samme spørgsmål nævnes et menupunkt "Gendan forrige session", men det findes ikke i min udgave - ihvertfald ikke på det angivne sted.

Venlig hilsen
Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 26. apr 2018 19:41

Hej Erik

Se mit svar i det andet emne, hvor du har skrevet om problemet:
viewtopic.php?f=1&t=12686
Mvh. Kim