Firefox » Vil Firefox blokkere pop-ups automatisk?

Oester91

Geografisk sted: Gammelsø 4, 1

Vil Firefox blokkere pop-ups automatisk?

Indlægaf Oester91 » ons 6. sep 2017 10:40

Hej

Jeg sidder og laver hjemmesider for en kunde, da jeg pludselig falder over at sidens pop-ups (f.eks. hvis man klikker på et tel: link hvor dit mail program automatisk bliver aktiveret), blev afvist på safari. Jeg ved at chrome har overvejet at foretage samme implementering, så hvad med firefox?? svigter de mig også nu :/

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.113 Safari/537.36
Venlig Hilsen

Thomas Østerkjerhuus

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Vil Firefox blokkere pop-ups automatisk?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 6. sep 2017 10:49

Hej Thomas

Mener du mailto-link? tel-links er til telefonnumre, og de åbner ikke et mailprogram. Ingen af delene har noget med pop op-vinduer at gøre.
Mvh. Kim

Oester91

Geografisk sted: Gammelsø 4, 1

Indlægaf Oester91 » ons 6. sep 2017 11:33

Ja undskyld ja mailto: links. Og hvis du ikke har opsat hvilken mail service du vil bruge, så dukker der en pop-up frem.
Venlig Hilsen

Thomas Østerkjerhuus

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 6. sep 2017 11:59

Hej Thomas

Jeg har desværre ikke mulighed for at tjekke i Safari, men jeg har meget svært ved at tro, at et mailto-link ikke vil virke.

Et mailto-link vil normalt ikke udløse en pop op, men vil åbne brugerens standardprogram i henhold til valg af standardprogram i styresystemet. Det er altså et eksternt program, der åbnes. Dette gælder både Chrome og Firefox i både Windows og Linux. I de to programmer kan man angive, at der skal åbnes en webmail i stedet, og i det tilfælde vil begge programmer åbne webmailen på et nyt faneblad og ikke i et pop op-vindue.

Vælger man i Firefox at blive spurgt hver gang, hvad der skal åbnes, får man åbnet en dialogboks ved klik på et mailto-link, så heller ikke her er der tale om et pop op-vindue.

Har du lavet en speciel udformning af dit mailto-link, eller er det et lige ud ad landevejen <a href="mailto:et@eksempel.dk">mail</a>?
Mvh. Kim