Thunderbird & Lightning » Russiske emails

ps76

Russiske emails

Indlægaf ps76 » lør 3. mar 2018 09:05

LIge pludselig får jeg et stort antal russisksprogede emails. Der er et link med - som jeg ikke skal nyde noget af at trykke på....Jeg definerer dem "spam" hver gang - men de bliver ved at komme. Findes der mon et eller andet filter, som én gang for alle kan afvise disse?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.186 Safari/537.36
P Sørensen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Russiske emails

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 3. mar 2018 10:01

Hej P

Det kommer an på ... Hvis mailene har en russisk afsenderadresse, altså ender på ".ru", så kan man lave et filter, der fanger alle russiske mails. Det vil så også fange legitime mails fra en russisk afsender, hvis ellers du risikerer at modtage den slags.

Det er også muligt at lave et filter på et eller to russiske ord, hvis du er helt sikker på, at du aldrig vil modtage legitime mails med de ord.

Men ellers er det så nemt at lave et specifikt filter. Den bedste løsning er normalt det, som du har gjort, men det kan tage tid, før filtret genkender den slags mails, og selv til den tid, vil der kunne slippe nogle igennem.
Mvh. Kim

ps76

Indlægaf ps76 » lør 3. mar 2018 10:18

Det er .org afsendere med vestlige navne - som sikkert ikke ved de videresender. Har brugt google translate til at oversætte, og kan se det handler om kryptovaluta, som man ønsker jeg skal gå ind i ved at klikke på linket...
Teksten er lidt forskellig i hver mail, men linket er det samme, så kan man ikke lave et filter, som afviser mails indeholdende pgl. link?
Jeg har taget et foto af et par af mails`ne, som jeg har kopieret over i et word dokument - formoder ikke linket virker dér, men lad hellere være med at trykke på det alligevel...
Vedhæftede filer
eksempler.jpg
P Sørensen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 3. mar 2018 10:30

OK, lav dette filter:

Klik på menuen Funktioner => Meddelelsesfiltre
Vælg den pågældende mailkonto i rullemenuen øverst i vinduet, hvis den ikke allerede er valgt.
Klik på knappen Ny.
Der skal være mærke ud for de to første valg under Kør filter ved.
Sæt mærke ud for Match en af følgende.
Vælg meddelelsestekst i den første rullemenu.
Vælg indeholder i den anden rullemenu.
Skriv linkteksten i skrivefeltet - jeg kan ikke skrive teksten her, da det er et billede, du har indsat.
Klik på knappen + til højre for linjen for at åbne endnu en linje.
De samme to valg i de to rullemenuer.
I skivefeltet, skriv et af de russiske ord, fx det der oversættes til kryptovaluta.
Under udfør disse handlinger, vælg Slet meddelelse i rullemenuen.
Tryk på OK.
Tilbage på filteroversigten, klik på knappen Kør nu, så skulle de allerede hentede mails blive slettet. Luk filtervinduet, og der skulle nu ikke komme flere af samme slags mails.
Mvh. Kim

ps76

Indlægaf ps76 » lør 3. mar 2018 11:08

Jeg prøver - tak for hjælpen.
P Sørensen