Firefox » for meget memory og forkert visning i joblisten

buffbackwell

for meget memory og forkert visning i joblisten

Indlægaf buffbackwell » tors 10. maj 2018 17:18

hej min firefox er igen begyndt at bruge meget hukommelse og os så meget at jeg tit skal genstarte den for ellers bliver den langsom og når man tjekker joblisten viser den som om der er syv vinduer åbne selvom der kun er et og prøver man at lukke den ene lukker det hele ned men som vist på billedet bruger de jo alle memory...håber der er nogen der kan hjælpe

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0
Vedhæftede filer
jobliste.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: for meget memory og forkert visning i joblisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 10. maj 2018 18:18

Der bruges kun 32 procent af din hukommelse af samtlige programmer, så Firefox bruger ikke for meget - du har stadig masser af ledig hukommelse. Hvis du får brug for den ledige hukommelse og mere til til andre programmer, så skulle Firefox meget gerne frigive hukommelse.

De mange processer er ikke relateret til forskellige vinduer, men skyldes, at du har mange faneblade åbnet.

Med hensyn til hastigheden, så oplever jeg også nogle gange, at Firefox bliver langsom, når programmet bruger 2-3 GB af hukommelsen. Jeg ved ikke hvorfor det sker, men løsningen er, som du også har erfaret, at genstarte Firefox.
Mvh. Kim

buffbackwell

Indlægaf buffbackwell » tors 10. maj 2018 21:00

nå men jeg må jo sige endnu engang at jeg har KUN 1 vindue åben med ET faneblad så nej her ikke flere faneblade åbne og nej den frigiver ikke hukommelsen da jeg jo skriver at jeg skal GENSTARTE den for at den ik fryser.......og bare at se sig til tåls med at genstare den er ik lige den rigtige løsning da firefox har kørt glimrende før og har brugt firefox i ca 14 år fra da det hed firebird så ved godt hvordan browseren har kørt før og den kører ik ret godt PT

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 10. maj 2018 21:07

Du kan prøve at nulstille Firefox. Det vil ændre indstillingerne tilbage som da Firefox var ny, og det vil fjerne alle udvidelser. Dine bogmærker og adgangskoder vil ikke blive berørt. Du kan læse mere om at nulstille Firefox her:
https://support.mozilla.org/da/kb/nulst ... -problemer
Mvh. Kim

buffbackwell

Indlægaf buffbackwell » tors 10. maj 2018 21:53

alt det der er prøvet men for morskabens skyld prøvede jeg da lige igen men det er stadig det samme

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 10. maj 2018 22:38

Du kan prøve at ændre på indstillingerne for indholds-processer. Læs mere her:
https://support.mozilla.org/da/kb/firef ... stillinger
Mvh. Kim