Firefox » Forskellige sider loader langsomt?

magnusvbh

Forskellige sider loader langsomt?

Indlægaf magnusvbh » søn 8. jul 2018 12:36

Hej, MozillaDanmark forum.

Jeg blev lidt træt af Chrome og dens RAM-slugeri her den anden dag, så jeg er nu skiftet til Firefox. Jeg oplever dog, at sider generelt loades langsommere - dette gælder også for min egen side. Siderne jeg oplever problemet på er:

Stackoverflow.com
Ing.dk
Outlook.live.com

Er Firefox bare generelt langsommere til at loade sider i forhold til Chrome eller er der noget jeg ikke kender til som Firefox-newbie, som gør at det her er tilfældet? Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd, tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,

magnusvbh

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.99 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Forskellige sider loader langsomt?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jul 2018 12:48

Hej Magnus

Jeg har fjernet det ene link i dit indlæg, fordi det ligner dem, vi ofte spammes med. De andre tre links må være rigelige til at vurdere hastigheden ud fra.

Jeg kan ikke rigtigt se nogen tidsforskel på ing.dk - i begge browsere hentes siden på omkring 1 sekund hos mig. Outlook.live.com er lidt langsommere, men ikke meget, og det er også nogenlunde ens i begge browsere. Jeg har ikke prøvet med Stackoverflow, da jeg har besøgt den tidligere med min Firefox, så der er sikkert indhold fra siden i min cache.
Mvh. Kim

magnusvbh

Indlægaf magnusvbh » søn 8. jul 2018 13:04

Hej, Kim.

Det beklager jeg. Det var ikke min hensigt at være endnu en spammer.

Jeg prøvede lige at slå plugins fra i Firefox og det har hjulpet lidt på loading tiden, men det er ikke meget. Kan plugins virkelig have indflydelse på load-tid? Hvordan bærer jeg mig ad med at fejlsøge problemet herfra?

Med venlig hilsen,

magnusvbh

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jul 2018 13:11

Mener du ikke udvidelser i stedet for plugins? Ja, udvidelser kan godt have betydning, især hvis de manipulerer med indholdet på en side.

Den bedste måde at fejlsøge på er at slå udvidelser fra. Du kan også prøve at starte i fejlsikret tilstand - der vil udvidelser også blive slået fra, og samtidig ændres nogle indstillinger, som kan drille, fx hardwareaccelereation.

Hvor lang tid tager siderne om at loade hos dig? Skal du ligefrem vente på, at indholdet indlæses?

Om fejlsikret tilstand:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand
Mvh. Kim

magnusvbh

Indlægaf magnusvbh » søn 8. jul 2018 13:20

Hej, Kim.

Starter jeg Firefox i fejlsikret tilstand så loader siderne på omkring 1 - 2 sekunder.

Før tog det 3-4 sekunder, og da jeg slog udvidelser fra tog det 2-3 sekunder. Kan det være nogle indstillinger jeg generelt er kommet til at lave noget rod i?

Med venlig hilsen,

magnusvbh

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jul 2018 13:27

Hej Magnus

Prøv at starte Firefox i almindelig tilstand, og deaktiver så hardwareaccelleration:
https://support.mozilla.org/da/kb/fejls ... celeration

Der er også andre indstillinger, der kan have betydning, men hardwareacceleration er nok den mest sandsynlige synder.
Mvh. Kim

magnusvbh

Indlægaf magnusvbh » søn 8. jul 2018 13:38

Hej, Kim.

Hold da op! Det gjorde en stor forskel. Nu loader siderne ligesom hvis jeg kører i fejlsikret tilstand ca. 1-2 sekunder.

Tusind tak! Nu tror jeg at jeg bliver helt glad for Firefox. ;)

Med venlig hilsen,

magnusvbh

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jul 2018 13:41

Prøv lige at se, om du kan finde en opdateret driver til dit skærmkort. Hardwareacceleration gør siderne endnu hurtigere, hvis ellers skærmkortet kan klare det.
Mvh. Kim

magnusvbh

Indlægaf magnusvbh » søn 8. jul 2018 13:47

Hej, Kim.

Tak for tippet. Det prøver jeg lige.

Med venlig hilsen,

magnusvbh

Karsten4343

Indlægaf Karsten4343 » man 9. jul 2018 14:41

Jeg har også et loading problem med vores side https://gemme steder.dk/ Kan det have . noget med størrelserne af billederne?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 9. jul 2018 14:53

Hej Karsten

Jeg har indsat et mellemrum i linket, så det ikke hjælper på SEO, men så andre stadig kan tjekke siden for at hjælpe. Jeg er ked af ændringen, men vi har haft for mange spamforsøg, og det betyder en hård linje med hensyn til links, der kan bruges som SEO.

Kan du forklare nærmere, hvordan du oplever loading-problemet? Er der forskel i forskellige browsere?
Mvh. Kim