MozillaDanmark generelt » sende mail

dan-lauridsen

sende mail

Indlægaf dan-lauridsen » fre 9. nov 2018 20:44

Jeg kan modtage mail, men ikke sende fordi der engang er blevet sendt to mails fra to forskellige lande inden for et døgn. Det skyldes, at jeg havde installeret en VPN, som angav min adresse på fiktive steder i udlandet. Nu har jeg fjernet den VPN og vil gerne have blokeringen fjernet, kan det lade sig gøre og hvordan.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:63.0) Gecko/20100101 Firefox/63.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: sende mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 10. nov 2018 00:01

Hej Dan

Blokeringen kan enten være lavet af din mailudbyder (TDC/Yousee?) eller en antispam-tjeneste. Du modtager sikkert en fejlmeddelelse, når du forsøger at sende en mail, og den fortæller, hvem der har lavet blokeringen.

I nogle tilfælde, kan du selv fjerne blokeringen ud fra anvisninger, der er i fejlmeddelelsen. Men ellers skulle din mailudbyder gerne kunne fjerne blokeringen.
Mvh. Kim

dan-lauridsen

Indlægaf dan-lauridsen » lør 10. nov 2018 04:22

Tak for svaret. Jeg har forsøgt både hos dansk kabel tv og hos you see, de har ikke kunnet hjælpe, det synes at være en umulig opgave, jeg må klare mig med Yahoo.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 10. nov 2018 04:51

Hej Dan

Hvad sker der, når du forsøger at sende en mail? Jeg vil gætte, at du får et svar fra mailer-daemon eller lignende, og her står der, hvorfor du er blokeret, og der er sikkert et link. Du kan prøve at give os det link, så kan vi se, om vi kan guide dig gennem en løsning.

Hvis der ikke er et link (det er der 99,99% sikkert), så kopier indholdet af mailen herind - men maskér lige din mailadresse, så der blot står *@turbopost.dk.
Mvh. Kim

dan-lauridsen

Indlægaf dan-lauridsen » lør 10. nov 2018 07:54

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Mailserveren svarede:
5.7.1 <87-49-176-128-cable.dk.customer.tdc.net[87.49.176.128]>: Client host rejected: INVALID-USER: Der kan ikke sendes fra @turbopost.dkk. Brugeren er ikke oprettet eller har ikke adgang til at sende. Er dette en fejl kontakt da kundeservice..
Kontroller modtageradressen "*@yahoo.com", og prøv igen.

Jeg ser nu, at der er kommet et k formeget i min adresse, måske kan jeg prøve, at oprette en ny adresse.

Dan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 10. nov 2018 08:05

Hej Dan

Ja, det kan være det ekstra k, der driller. Vend lige tilbage, om det hjalp at fjerne det.

Jeg har for øvrigt maskeret din anden adresse i dit indlæg. Indhøstning af mailadresser til spam er ikke så stort et problem mere, men det skader ikke at være forsigtig alligevel med at offentliggøre mailadresser.
Mvh. Kim

dan-lauridsen

Indlægaf dan-lauridsen » lør 10. nov 2018 08:08

Hej Kim

Jeg prøver.

mvh. Dan

dan-lauridsen

Indlægaf dan-lauridsen » lør 10. nov 2018 08:17

Det gik ikke, Yousee supporterer ikke Thunderbird fik jeg at vide.
mvh
Dan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 10. nov 2018 08:30

Hej Dan

Du har ikke brug for support hos Yousee, du har os. Du skal blot ind i Thunderbird og rette din mailadresse og/eller dit brugernavn:

Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Hold musemarkøren over Indstillinger på menuen, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.

Fejlen kan være flere forskellige steder. Klik på kontonavnet i oversigten til venstre. Tjek, om mailadressen er korrekt uden det ekstra k i feltet Mailadresse.
Hvis det er korrekt, så klik på Serverindstillinger i oversigten til venstre, og tjek, om feltet Brugernavn indeholder din mailadresse, og om der i så fald er et k for meget der.
Er det heller ikke tilfældet, så klik på Udgående server nederst i oversigten. Øverst til højre får du så vist en oversigt over udgående servere, klik på den til TDC/Turbomail.
Nederst vises detaljer, tjek, om Brugernavnet her indeholder din mailadresse, og om der er et k for meget i adressen. Hvis der er et k for meget, så klik på knappen Rediger, og ret adressen.
Mvh. Kim