MozillaDanmark generelt » Mærkelige tegn ved åbning af mail

Per J.

Mærkelige tegn ved åbning af mail

Indlægaf Per J. » fre 7. dec 2018 14:58

Jeg har brugt Thunderbird i flere år og lige siden jeg startede med Thynderbird, har jeg haft dette problem.
Ofte når jeg åbner en mail, får jeg mærkelige tegn, som på billedet. Det sker første gang jeg åbner en mail, men lukker jeg omtalte mail og genåbner den, står det helt korrekt.

Kan nogen hjælper?

Thunderbird er altid opdateret.

Vh. Per Jørgensen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0
Vedhæftede filer
THUNDERBIRD.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mærkelige tegn ved åbning af mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 7. dec 2018 16:18

Hej Per

Det er et forkert tegnkodning, der er skyld i de mærkelige tegn. Det sker typisk, hvis afsenderens program ikke fortæller, hvilket tegnsæt der er blevet brugt. Men problemet plejer så at være der, hver gang mailen åbnes, så måske du har noget andet der påvirker valg af tegnkodning.

Du kan prøve at tjekke, om problemet også er der, hvis Thunderbird kører i fejlsikret tilstand. Du kan læse mere om fejlsikret tilstand, og hvordan du starter Thunderbird i fejlsikret tilstand, i denne artikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/thund ... t-tilstand

Hvis problemet også er der i fejlsikret tilstand, så fortæl os lige, om det gælder alle mails, eller om det kun er mails fra bestemte afsendere. Problemer med afsenderens program skyldes typisk, at der ikke er tale om et almindeligt mailprogram (som Thunderbird, Outlook osv.), men at der er tale om et script der generer mails til automatisk udsendelse, det gælder fx for mailen på dit billede og for mails med reklamer og tilbud.
Mvh. Kim