Thunderbird & Lightning » Fejl efter opdatering til Thunderbird vers. 60.3.3

Hans Hansen

Fejl efter opdatering til Thunderbird vers. 60.3.3

Indlægaf Hans Hansen » fre 7. dec 2018 22:57

Jeg har netop installeret vers. 60.3.3.
Nu er alle mine mapper væk.
Er det fordi denne nye opdatering ikke tager hensyn til, hvor mine thunderbird-mapper er gemt?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.110 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Thunderbird 7.12.18.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Fejl efter opdatering til Thunderbird vers. 60.3.3

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 7. dec 2018 23:40

Hej Hans

Det kan være en udvidelse, der ikke er kompatibel med den nye version. Måske er Lightning ikke blevet opdateret korrekt. Prøv lige at se, om det skulle være tilfældet:
Start Thunderbird i fejlsikret tilstand. Det gør du ved at holde Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird. Klik på 'Fortsæt i fejlsikret tilstand' i dialogboksen, der dukker op.
Dukker dine mapper op?
Åbn fanebladet med tilføjelser. Klik på Udvidelser. Find Lightning og klik på 'Mere'. Fortæl os, hvilken version af Lightning, der er installeret.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 8. dec 2018 10:29

Hej Jørgen.
Når jeg startede op i fejlsikret tilstanf, var mine mapper med.

Lightning er vers. 6.2.3.3 (deaktiveret).

Kan du hjælpe mig videre herfra? På forhånd tak.
Hilsen Hans

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Hans

Det kan være en udvidelse, der ikke er kompatibel med den nye version. Måske er Lightning ikke blevet opdateret korrekt. Prøv lige at se, om det skulle være tilfældet:
Start Thunderbird i fejlsikret tilstand. Det gør du ved at holde Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird. Klik på 'Fortsæt i fejlsikret tilstand' i dialogboksen, der dukker op.
Dukker dine mapper op?
Åbn fanebladet med tilføjelser. Klik på Udvidelser. Find Lightning og klik på 'Mere'. Fortæl os, hvilken version af Lightning, der er installeret.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 8. dec 2018 10:49

Jeg bruger også Thunderbird version 60.3.3 og Lightning version 6.2.3.3. Så det er nok ikke Lightning, der er problemet. Når problemet forsvinder i fejlsikret tilstand, tyder det på, at det er en tilfølelse, der er skyld i problemet.
Start Thunderbird, som du plejer. Hvis problemet stadig er der, så deaktiver alle dine udvidelser. Deaktiver også evt. installerede temaer. Genstart Thunderbird. Problemet skulle nu være forsvundet. Aktiver dine udvidelser en ad gangen, til problemet dukker op igen. Så har du fundet den skyldige udvidelse.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 8. dec 2018 23:04

Tak for hjælpen Jørgen.
Nu virker det uden at køre i fejlsikret tilstand, men også uden, at jeg har gjort noget med tilføjelser.
Mystisk.
I går stod der ved Lightning, at det var deaktiveret.
I dag står det aktiveret.
Jeg mener ikke, at jeg har ændret på status for Lightning, men jeg er tilfreds med, at det virker.