Mærkelige tegn på f.eks. Skype.com og Wikepedia.com

Gæst

Indlægaf Gæst » man 6. okt 2008 17:56

Det er lidt svært at forklare mit problem, da jeg ikke kan tilføje et skærmbillede, men jeg har for nyligt haft problemer med visning af visse sider, som F.ek.s Skype eller wikepedia. I stedet for bogstaver, vises en masse krussedulle tegn, som jeg ikke kan genkende som noget som helst. Håber at kunne få hjælp.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » man 6. okt 2008 18:03

Du kan ligge dit skærmbillede op på et af de mange gratis billedupload sites og derefter linke til det, fx http://imageshack.us/

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » man 6. okt 2008 18:53

Benytter du Mac OSX? Hvis ja, så er problemet muligvis Office 2008, som ikke tømmer Font Cache (Skrifttype lager).

Hvis Windows, så skyldes det muligvis dine grafikkort drivers, som enten skal opdateres eller at du skal sætte accelerationen ned.

Det kan også skyldes andre problemer, men vi skal se et screenshot.

Som dikrib skriver eller www.billedeupload.dk - simpel, dansk løsning.

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 7. okt 2008 13:31

Her er linket - håber meget I kan hjælpe.

Til info har jeg Mac og Microsoft Office 2008

Billede

Eller

http://Billedeupload.dk/showpic-4453.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 7. okt 2008 13:45

Hej Gæst

Det ligner noget jeg har set før. Du kan tage et kig på denne side: http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=4848&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=mac
Hilsen Jørgen

Gæst

Program

Indlægaf Gæst » tors 9. okt 2008 17:48

HEj Jørgen

Nu har jeg prøvet at installere det program du anbefalede - men det funkder desværre stadig ikke. Har du andre idéer til hvordan jeg kan tømme cachen?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 9. okt 2008 18:07

Hej Gæst

Jeg bruger ikke selv Mac, så jeg har ikke mulighed for at tjekke om det virker. Men jeg tror stien til cacheen er: Home> Library> Preferences> Microsoft> Office 2008> Office Font Cache (12).
Det er hvad det hedder på engelsk. Home er muligvis det samme som HD.

Tilføjet: Efter du har brugt "FontNuke" skal du genstarte computeren. Det er sikkert også bedst at have Firefox og Microsoftprogrammer lukket når den bruges.
Hilsen Jørgen

Gæst

Font Nuke

Indlægaf Gæst » fre 10. okt 2008 11:00

Hej Jørgen

Nu har jeg brugt Font Nuke (fandt ud af det) men Skype ser stadig underlig ud. Nu er det overskrifterne der er krusseduller istedet for brødteksten. Meget frustrerende. Har checket på mine andre browsere og problemet er det samme.

Har du nogen andre idéer?

Mange hilsener

Claudia

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » fre 10. okt 2008 11:52

Du skal nok henvende dig i et OSX forum, da de har oplevet problemet og kan give dig direkte hjælp.

Hvis det ser sådan ud, så kan følgende program hjælpe:
Billede
http://homepage.mac.com/mdouma46/fontfinagler/

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 10. okt 2008 13:48

Hej Gæst

Du må hellere fjerne "FontNuke" igen. Jeg havde håbet, at det kunne fjerne problemet. Du kan eventuelt prøve at tømme chacheen manuelt. Home> Library> Preferences> Microsoft> Office 2008> Office Font Cache (12). Det er hvad det hedder på engelsk. Home er muligvis det samme som HD. Bemærk, at når du tømmer den, tager det nok lidt længere tid at åbne Microsoft Office 2008 første gang. Den skal lige genoprette cacheen først. (forhåbentligt uden fejl).
Andre idéer: Se hansens indlæg. :)
Hilsen Jørgen