Nyt faneblad

Cryinggame

Nyt faneblad

Indlægaf Cryinggame » man 5. sep 2011 10:35

Når jeg åbner en ny side, lægger den sig i et nyt faneblad ved siden af det allerede åbnede. For at få siden frem på skærmen, skal jeg op at klikke på fanebladet...kan jeg spare dette klik..? Altså sådan at den nye side fremkommer direkte på skærmen..?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:6.0.1) Gecko/20100101 Firefox/6.0.1

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Nyt faneblad

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 5. sep 2011 11:42

Svaret afhænger lidt af, hvordan du åbner den nye side.
Mvh. Kim

Cryinggame

Indlægaf Cryinggame » man 5. sep 2011 12:34

Kim Ludvigsen skrev: Svaret afhænger lidt af, hvordan du åbner den nye side.

Jeg ventreklikker på et bogmærke, eller skriver en ny adresse i adresselinien...

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 5. sep 2011 15:02

I så fald burde siden åbnes i det aktive faneblad. Det er standardopførslen. Så for at være helt sikker på, at jeg ikke misforstår:
Du klikker med venstre museknap på et link, og så åbnes det i et nyt faneblad?

Der findes en skjult indstilling, der kan gøre, at links åbnes i nye faneblade i stedet for det aktive, men den er du næppe kommet til at ændre ved en fejl.

Det er nok mere sandsynligt, at du har en udvidelse installeret, som ændrer på fanebladenes opførsel. Så prøv at tjekke, om du har en udvidelse, der er relateret til faneblade, og tjek så dens indstillinger.
Mvh. Kim

Cryinggame

Indlægaf Cryinggame » tirs 6. sep 2011 09:41

Kim Ludvigsen skrev: I så fald burde siden åbnes i det aktive faneblad. Det er standardopførslen. Så for at være helt sikker på, at jeg ikke misforstår:
Du klikker med venstre museknap på et link, og så åbnes det i et nyt faneblad?

Der findes en skjult indstilling, der kan gøre, at links åbnes i nye faneblade i stedet for det aktive, men den er du næppe kommet til at ændre ved en fejl.

Det er nok mere sandsynligt, at du har en udvidelse installeret, som ændrer på fanebladenes opførsel. Så prøv at tjekke, om du har en udvidelse, der er relateret til faneblade, og tjek så dens indstillinger.

Af en eller anden grund var der kommet et flueben i 'none' under Tab Utilities Options->Focus new tabs from, så under settings i samme ramme har jeg så valgt 'recommended settings', og nu åbnes siden igen i det aktive faneblad..:)
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilken app har forårsaget problemet...

Men tak for hjælpen..:)