af jfm » lør 30. sep 2017 07:51
Hej Bjarni
Du kan starte med at tjekke, om det er muligt at sætte spamfilter på hos din udbyder, hvor du har mail-adressen. Det filter vil helt sikkert tage meget.
Under funktioner -> Kontoindstillinger kan du for din konto lave forskellige spam-indstillinger.
Til en start laver man en lidt mere "blød opsætning", da Thunderbird ligesom skal lære at de forskellige former for spammails.
Men når du får så mange som du gør, så burde TB ret hurtigt lave den rette "frasorteringsliste".
Det du kan overveje at gøre er at lave flg. opsætning:
Marker den berørte konto -> vælg Spam-indstillinger.
-Flueben i "Evalueringsfilter"
-Marker også at mailadresser i dit adressekartotek ikke betragtes som spam
-Du kan så overveje, at du under "Destination og opbevaring", sætter et flueben i "flyt nye Spam-meddelelser til " -> "Mappen SPAM på rette konto"
Bed evt. systemet om at slette spammails efter f.eks. 14 dage.
Men for at ovenstående kan blive en succes, så er det vigtigt, at du til en start jævnligt kigger din indbakke igennem, og får markeret de mails som er SPAM. Ligeledes er det MEGET vigtig, at du ovre i Spam-mappen kigger listen jævnligt igennem for at tjekke, om der er mails, som ikke bør markeres som spam-mails. Det skal du så markere som "ikke Spam", så de kan hoppe tilbage til din indbakke.
Metoden har virket fint hos mig, men det kræver meget opmærksomhed til en start.
Hilsen
Jørgen Madsen
Hej Bjarni
Du kan starte med at tjekke, om det er muligt at sætte spamfilter på hos din udbyder, hvor du har mail-adressen. Det filter vil helt sikkert tage meget.
Under funktioner -> Kontoindstillinger kan du for din konto lave forskellige spam-indstillinger.
Til en start laver man en lidt mere "blød opsætning", da Thunderbird ligesom skal lære at de forskellige former for spammails.
Men når du får så mange som du gør, så burde TB ret hurtigt lave den rette "frasorteringsliste".
Det du kan overveje at gøre er at lave flg. opsætning:
Marker den berørte konto -> vælg Spam-indstillinger.
-Flueben i "Evalueringsfilter"
-Marker også at mailadresser i dit adressekartotek ikke betragtes som spam
-Du kan så overveje, at du under "Destination og opbevaring", sætter et flueben i "flyt nye Spam-meddelelser til " -> "Mappen SPAM på rette konto"
Bed evt. systemet om at slette spammails efter f.eks. 14 dage.
Men for at ovenstående kan blive en succes, så er det vigtigt, at du til en start jævnligt kigger din indbakke igennem, og får markeret de mails som er SPAM. Ligeledes er det MEGET vigtig, at du ovre i Spam-mappen kigger listen jævnligt igennem for at tjekke, om der er mails, som ikke bør markeres som spam-mails. Det skal du så markere som "ikke Spam", så de kan hoppe tilbage til din indbakke.
Metoden har virket fint hos mig, men det kræver meget opmærksomhed til en start.
Hilsen
Jørgen Madsen