af Nikolaj Lunøe » lør 23. feb 2019 17:07
Kære Mozilla-specialister –
Nu har jeg igen fået et problem, jeg ikke ved, hvordan jeg kan løse:
Når jeg åbner Thunderbird, logger programmet tilsyneladende ind på min konto (den, der hedder nikolaj@**.dk) som det skal – og giver mig i nederste venstre hjørne beskeden: “nikolaj@**.dk: Henter meddelelse 1 af 55...”
Men der sker bare ikke noget. Der kommer ikke nye meddelelser i indbakken – heller ikke selv om jeg venter mere end 10 minutter (eller gentager proceduren).
Når jeg så logger ind på min konto via leverandørens webmail-service, kan jeg se, at der ligger 97 mails og venter på at blive downloadet (og altså ikke kun 55, som Thunderbird synes at mene).
Hvis jeg sletter et par af disse mails på webmail-siden (fordi der alligevel er tale om spam), så antallet daler (til mindre end 97), og derpå igen slukker og tænder Thunderbird, får jeg stadig samme besked i nederste venstre hjørne: “nikolaj@**.dk: Henter 1 af 55...”
Mit Thunderbird-program er sat sådan op, at det normalt sletter mails’ene på serveren, når disse er downloadet til min egen harddisk. Så det ser med andre ord ud til, at Thunderbird og mail-serveren (der befinder sig hos firmaet ScanNet) er uenige om hvilke mails, programmet allerede har downloadet (og dermed måske hvilken mail, der skal hentes først).
Er der noget, jeg selv kan gøre (via indstillingerne i Thunderbird) for at løse ovennævnte problem?
Med venlig hilsen
Nikolaj Lunøe
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:65.0) Gecko/20100101 Firefox/65.0
Kære Mozilla-specialister –
Nu har jeg igen fået et problem, jeg ikke ved, hvordan jeg kan løse:
Når jeg åbner Thunderbird, logger programmet tilsyneladende ind på min konto (den, der hedder nikolaj@**.dk) som det skal – og giver mig i nederste venstre hjørne beskeden: “nikolaj@**.dk: Henter meddelelse 1 af 55...”
Men der sker bare ikke noget. Der kommer ikke nye meddelelser i indbakken – heller ikke selv om jeg venter mere end 10 minutter (eller gentager proceduren).
Når jeg så logger ind på min konto via leverandørens webmail-service, kan jeg se, at der ligger 97 mails og venter på at blive downloadet (og altså ikke kun 55, som Thunderbird synes at mene).
Hvis jeg sletter et par af disse mails på webmail-siden (fordi der alligevel er tale om spam), så antallet daler (til mindre end 97), og derpå igen slukker og tænder Thunderbird, får jeg stadig samme besked i nederste venstre hjørne: “nikolaj@**.dk: Henter 1 af 55...”
Mit Thunderbird-program er sat sådan op, at det normalt sletter mails’ene på serveren, når disse er downloadet til min egen harddisk. Så det ser med andre ord ud til, at Thunderbird og mail-serveren (der befinder sig hos firmaet ScanNet) er uenige om hvilke mails, programmet allerede har downloadet (og dermed måske hvilken mail, der skal hentes først).
Er der noget, jeg selv kan gøre (via indstillingerne i Thunderbird) for at løse ovennævnte problem?
Med venlig hilsen
Nikolaj Lunøe
[size=80][color=gray]Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:65.0) Gecko/20100101 Firefox/65.0[/color][/size]