Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Adressekartotek

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Adressekartotek

Re: Adressekartotek

Indlæg af Jørgen Rasmussen » man 29. jul 2019 18:44

Det er vist ikke muligt at importere meddelelser fra nogle konti og ikke andre. Hvis du importerer meddelelser med MozBackup, risikerer du at få overskrevet meddelelser i konti/mapper, du allerede har i Thunderbird.

Re: Adressekartotek

Indlæg af Morfar » man 29. jul 2019 17:12

Lige et spørgsmål mere? Hvordan kan jeg overføre Lokale Mapper fra min gamle maskine til den nye via MozBakup?
Mvh
Morfar

Re: Adressekartotek

Indlæg af Morfar » søn 28. jul 2019 10:24

Hej
Gjorde det med det samme, men resultatet udeblev.Jeg må nok vænne mig til at bruge Delete knappen, men hører gerne hvis der kommer en løsning.
Mvh
Morfar

Re: Adressekartotek

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 28. jul 2019 10:06

Du kan prøve at reparere indbakken:
Højreklik på Indbakke i mapperuden til venstre i Thunderbird-vinduet og vælg 'Egenskaber'. Det åbner vinduet Mappeegenskaber. Klik på 'Reparer mappe'. Klik på OK.

Re: Adressekartotek

Indlæg af Kim Ludvigsen » søn 28. jul 2019 09:20

Jeg tror, at den eneste forklaring er, at du må være kommet til at markere flere mails, når du sletter - ellers bør det ikke kunne lade sig gøre, at der ryger flere med.

Re: Adressekartotek

Indlæg af Morfar » søn 28. jul 2019 08:39

Hej og tak for mail.
Det foregår på denne måde, at jeg ser på de mails der er indkommet og beslutter så hvad der er relevant,så sletter jeg en ad gangen, men ofte ryger der 2 eller 3 med i købet, og det er inden jeg har fået dem læst. Så må jeg i papirkurven for at hente dem tilbage.Det virker som om den er superfølsom?
Mvh
Morfar

Re: Adressekartotek

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre 26. jul 2019 22:31

Der er flere måder at slette på, hvilken bruger du?
Højreklik på mailen i oversigten => Slet meddelelsen.
Marker mailen => menuen Rediger => Slet meddelelsen
Marker mailen => tryk på tasten Delete på tastaturet.
Marker mailen => klik på knappen Slet i værktøjslinjen over selve mailen.

Prøv at lægge mærke til, om du i mailoversigten ved en fejl har fået markeret mere end den ene mail, du vil slette. Hvis du kun har markeret én mail, skulle du kunne se hele den pågældende mail i indholdsruden. Hvis du har ved en fejl har markeret flere mails, vil du i stedet få vist uddrag fra de valgte mails i indholdsruden.

Re: Adressekartotek

Indlæg af Morfar » fre 26. jul 2019 16:04

En anden ting som du kan hjælpe mig med, er at når jeg skal slette mails enkeltsvis som jeg gør med musen, så sletter den de næste 2-3 mails uden jeg har klikket på dem. Det er jeg ikke så glad for det gjorde min gamle maskine ikke?

Re: Adressekartotek

Indlæg af Morfar » fre 26. jul 2019 15:56

Nu skal du høre,jeg gjorde det helt forkert. Jeg havde mozbakup på dansk på den gamle maskine, og på den nye var jeg ikke opmærksom på at jeg havde hentet den engelske version, så derfor fik jeg så mange fejl.
Det lykkes at overføre adresserne det endte lykkeligt. Er bare et gammelt fjols på 76 der lige skal have tid til at tænke sig om!!
Mvh
Morfar

Re: Adressekartotek

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre 26. jul 2019 10:56

Prøver du at overføre manuelt i stedet for at bruge MozBackup?

Prøv lige at fortælle, hvad du gør trin for trin:
Fx:
Jeg åbner backuppen på den gamle computer med et udpakkeprogram
Jeg kopierer filen XXX over på en USB-nøgle
Jeg sætter USB-nøglen i den nye computer
osv. - husk at fortælle de nøjagtige filnavne og hvilken mappe, du kopierer til.

Fortæl også, hvor i processen det går galt, og gengiv eventuelle fejlmeddelelser her (den/de ordrette meddelelser).

Adressekartotek

Indlæg af Morfar » fre 26. jul 2019 09:30

Hej
Har lige skiftet PC og ville have overføre mine mailadresser men når jeg henter dem med MozBak og skal overføre dem til den nye, med usb så bliver jeg nægtet adgang, Du har ikke tilstrækkelig tilladelser til denne mappe. Når jeg så beder om tilladelse, står der at jeg er nægtet adgang og jeg skal bruge sikkerhedsfanen for at få adgang.
Hvordan kommer jeg forbi denne forhindring?

Morfar
,

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0