Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Søgning

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Søgning

Re: Søgning

Indlæg af graverholt » tirs 28. apr 2020 14:42

Den er stadig forsvundet

Re: Søgning

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tirs 28. apr 2020 12:25

Er det kun et problem med en enkelt mail eller er det et generelt problem?

Jeg mener, at Thunderbird kan have problemer med at indeksere visse mails. Det afhænger vist af, hvordan de er udformet.
Du kan evt. prøve at lade Thunderbird genopbygge databasen med meddelelser, og se, om det hjælper:

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Klik på knappen "Åbn mappe" i afsnittet Programinfo på siden Teknisk information.
Afslut Thunderbird.
Slet filen global-messages-db.sqlite i mappen, du lige åbnede.
Start Thunderbird. Thunderbird vil oprette en ny database over meddelelserne. Det kan tage noget tid afhængigt af antallet af meddelelser. Du kan følge processen i vinduet Aktivitet.
Åbn vinduet Aktivitet: Klik på menuknappen i Thunderbird og klik så på "Aktivitet".

Søgning

Indlæg af graverholt » man 27. apr 2020 20:47

Jeg har gang på gang forsøgt at søge blandt mine mails, men får hver gang et ubrugeligt resultat - fx at mailen ikke findes, selv om jeg ved 100% at den er et sted

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:75.0) Gecko/20100101 Firefox/75.0