Jørgen Rasmussen skrev: Jeg kan se, at du også har mapper under "Lokale mapper", så hvis du skal have back af dem også, skal du tage en kopi af mappen Thunderbird, som jeg beskrev i mit tidligere indlæg.
Hvis fx din harddisk skulle gå ned igen, så du skal starte helt forfra, skal du anbringe din back up (mappen Thunderbird) på samme sted på din nye harddisk, som du tog back up'en. Herefter installerer du Thunderbird.
Takker alle for jeres svar, men er stadigvæk forvirret.

Nu prøver jeg at beskrive hvad jeg "tror" jeg har forstået:
1. Jeg laver en mappe i Dropbox og kalder den "Backup af Thunderbird"
2. Så følger jeg Jørgens råd:
Afslut Thunderbird.
Tryk på Windows-tasten + tasten R. Det skulle åbne vinduet "Kør". Skriv %appdata% i tekstfeltet i vinduet Kør, og tryk på Enter-tasten. Det skulle åbne en mappe. Tag an kopi af mappen Thunderbird, der ligger i mappen, du lige åbnede.
3. Disse mapper indsætter jeg så i mappen i Dropbox som jeg kalder "Backup af Thunderbird"
4. Samtidig tjekker jeg stien til denne mappe på min PC og gemmer evt. denne i en Notepad fil, så jeg har denne til senere brug.
5. Når jeg så synes det er på tide at tage backup igen, gentager jeg punkt 2 + 3.
6. Lyder det nogenlunde fornuftigt?
Og bliver alt inkluderet altså alle mapper inkl. undermapper m.m.:
[quote="Jørgen Rasmussen"]Jeg kan se, at du også har mapper under "Lokale mapper", så hvis du skal have back af dem også, skal du tage en kopi af mappen [b]Thunderbird[/b], som jeg beskrev i mit tidligere indlæg.
Hvis fx din harddisk skulle gå ned igen, så du skal starte helt forfra, skal du anbringe din back up (mappen Thunderbird) på samme sted på din nye harddisk, som du tog back up'en. Herefter installerer du Thunderbird.[/quote]
Takker alle for jeres svar, men er stadigvæk forvirret. :-(
Nu prøver jeg at beskrive hvad jeg "tror" jeg har forstået:
1. Jeg laver en mappe i Dropbox og kalder den "Backup af Thunderbird"
2. Så følger jeg Jørgens råd:
Afslut Thunderbird.
Tryk på Windows-tasten + tasten R. Det skulle åbne vinduet "Kør". Skriv %appdata% i tekstfeltet i vinduet Kør, og tryk på Enter-tasten. Det skulle åbne en mappe. Tag an kopi af mappen Thunderbird, der ligger i mappen, du lige åbnede.
3. Disse mapper indsætter jeg så i mappen i Dropbox som jeg kalder "Backup af Thunderbird"
4. Samtidig tjekker jeg stien til denne mappe på min PC og gemmer evt. denne i en Notepad fil, så jeg har denne til senere brug.
5. Når jeg så synes det er på tide at tage backup igen, gentager jeg punkt 2 + 3.
6. Lyder det nogenlunde fornuftigt?
Og bliver alt inkluderet altså alle mapper inkl. undermapper m.m.: