Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Thunderbird lukker og genstarter konstant

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af boldt » søn 2. maj 2021 22:52

Foreløbig tak for hjælpen.
Jeg får Chili til at byde ind med fejlrettelse - det har jeg jo betalt for.

mvh
Mikael

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 2. maj 2021 20:06

Hej Mikael

Nu har jeg kigget lidt på Mozillas analyse af det nyeste nedbrud. Det der springer i øjnene er, at der indgår en fil fra Bitdefender (Producent af sikkerhedsprogram). Jeg har læst, at Chili Security bygger på teknologi fra Bitdefender. Derfor tror jeg, at det er Chili Security, der får Thunderbird til at gå ned.
Kan du deaktivere programmet for at se, om det gør en forskel?
Tjekkede du om der var en opdatering til programmet?
Jeg kender ikke det pågældende sikkerhedsprogram, så jeg ved ikke hvilke indstillingsmuligheder, det har. Hvis det indeholder et spam-filter, så prøv at deaktivere det. Du kan også prøve at deaktivere skanning af sikre forbindelser (SSL-skanning), hvis det er muligt.

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af boldt » søn 2. maj 2021 19:25

Der er 3 filer. Den første er meget gammel, de 2 næste er fra i dag.
bp-44ebad32-e173-46d0-a0bc-b14e92161008
bp-15c01f58-a31a-4d2d-b3c1-813510210502
bp-a0740d95-a3b0-4657-ba7e-8431a0210502

Svar til tidligere spørgsmål:
Thunderbird er uden plugins - det er min kones pc.

Chili Security passer på vores udstyr.

Vi er kommet hjem fra bededags ferie og har ikke brugt maskinen i 3 dage. inden da var der en win 10 system-opdatering

mvh

Mikael

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 2. maj 2021 18:05

Det kan være et eksternt program på din computer, der får Thunderbird til at gå ned. Det kan fx være et sikkerhedsprogram/antivirusprogram.
Har du lige opdateret et sikkerhedsprogram på din computer?
Tjek op der skulle være en opdatering til sikkerhedsprogrammet. Hvis der er, så opdatér det.

Du kan også prøve at give mig et nogle nedbruds-ID'er. Så kan jeg måske finde ud af, hvad der får din Thunderbird til at gå ned. Læs afsnittet "Viewing reports outside of Thunderbird" i denne artikel: https://support.mozilla.org/en-US/kb/mo ... eporter-tb (på engelsk). I artiklen kan du læse, hvordan du finder nedbruds-ID'erne.
Jeg skal bruge navnene på de tre nyeste filer (hvis der er tre) i mappen "submitted".

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af boldt » søn 2. maj 2021 15:50

Hvis jeg forsøger at starte i fejlsikret (skift+klik på thunderbird ikon) tilstand går det bare endnu hurtigere med at lukke og give samme fejl som før.

Re: Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 2. maj 2021 14:43

Hej Mikael

Måske har du installeret en udvidelse, som får Thunderbird til at gå ned.
Prøv at starte Thunderbird i fejlsikret tilstand og se, om det gør nogen forskel. https://support.mozilla.org/da/kb/thund ... t-tilstand

Thunderbird lukker og genstarter konstant

Indlæg af boldt » søn 2. maj 2021 12:57

Hver gang jeg forsøger at læse mine mail i thunderbird lukke programmet med en fejlmelding.

Jeg kan åbne thunderbird og listen med mails kommer frem, men lige så snart jeg klikker på en mail, skrive en ny mail, eller blot hviler musen på "program-menu" så lukker programmet med en fejlmelding:
Vi beklager

Thunderbird stødte på en fejl og gik ned.

Du kan hjælpe os med at diagnosticere og rette problemet ved at sende os en fejlrapport...


Jeg kan ikke en gang se om thunderbird er blevet opdateret, indstillinger eller andet.

Har der været en opdatering, som jeg kan rulle tilbage?

eller andet?

mvh
Mikael

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:88.0) Gecko/20100101 Firefox/88.0