Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Re: Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlæg af Viktor » ons 14. okt 2020 19:50

Tak for svaret. Vil blot meddele, at problemet med den pågældende email-adresse nu åbenbart er løst. I hvert fald går meddelelser til den pågældende frem som normalt til andre modtagere. Sandsynligvis er den pågældendes emailadresse blevet fjernet fra en form for spamliste.
Vh Viktor

Re: Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlæg af Jørgen Rasmussen » ons 23. sep 2020 13:19

Hej Viktor

Jeg kan ikke se, hvorfor din mail bliver blokeret. Måske er det en IP-adresse, der er blokeret: https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL1717185
Kontroller indstillingerne for udgående server i Thunderbird. Godkendelsesmetoden må ikke være "Ingen godkendelse".

Kan ikke sende til en specifik emailadresse

Indlæg af viktor » tirs 22. sep 2020 14:37

Hej Kan ikke sende til en specifik email-adresse og kun den.
Modtager en såkaldt Undelivered Mail Returned to Sender meddelelse som jeg til orientering vedhæfter dette skriv. Jeg har forsøgt at unblokke på Spamhaus`website og har forsøgt at søge med nummer 2 mulighed - domain.
Er ingen nørd men jeg mener domain er karaktererne efter snabela i en emailadresse. F.eks. 1234.dk eller evt. kun 1234. Men ingen af disse karakterer i den pågældende emailadresse synes at være registreret som spam hos Spamhaus på trods af hvad fejlmeddelelsen indikerer.
PS Jeg kan sende uden problemer til den pågældende, såfremt jeg bruger
YouSee´s webmail-mulighed !! Har talt med YouSee support, der jo ikke giver support på f.eks. Thunderbird. De har dog sendt mig links til forskellige Thunderbird-sider, men ingen af disse giver svar på dette mærkelige, at kun til denne email-adresse er der et problem.
Håber der nogen har der kan hjælpe. På forhånd tak.
Mvh Viktor

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/85.0.4183.102 Safari/537.36
Vedhæftede filer
undelivered.jpg