Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Jeg kan ikke modtage og sende post

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Jeg kan ikke modtage og sende post

Re: Jeg kan ikke modtage og sende post

Indlæg af Gæst » ons 25. nov 2020 18:06

Hej Jørgen.
Det virker heller ikke. Jeg har talt med min udbyder, som kunne oplyse, at alt var i orden fra deres side.

Ved du hvor Thunderbird gemmer de under mapper, som jeg har lavet i Thunderbird. Jeg kan ikke finde dem. jeg vil gerne have redet dem inden jeg sletter thunderbird, idet jeg hverken kan sende eller modtage post.

Mvh. Bjarni

Re: Jeg kan ikke modtage og sende post

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tors 19. nov 2020 20:37

Hvis du ikke har en ekstern firewall (ikke den, der er indbygget i Windows), der blokerer for forbindelsen mellem mailserveren og Thunderbird, og du ikke får nogle fejlmeddelelser, ved jeg ikke hvad der kan være galt.
Men du kan evt. prøve at genstarte dit modem. Afslut først Thunderbird. Bemærk, at det kan tage nogen tid før modemmet får etableret kontakt til din internetudbyder igen. Når forbindelsen er oprettet, så start Thunderbird igen.

Re: Jeg kan ikke modtage og sende post

Indlæg af Bjarni » tors 19. nov 2020 19:41

Hej Jørgen.
Tak for dit svar. Det har jeg ikke, da jeg kan se mine mail hos Dansknet, samt at jeg modtager mailene på min mobiltelefon, og kan sende fra telefonen.
Mvh. Bjarni

Re: Jeg kan ikke modtage og sende post

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tors 19. nov 2020 16:44

Hej Bjarni

Har du undersøgt, om problemet ligger hos Dansknet. dk?

Jeg kan ikke modtage og sende post

Indlæg af Bjarni » tors 19. nov 2020 16:05

Hej.
Er der nogen som kan hjælpe mig. Jeg har i et stykke tid ikke kunne modtage eller sende mail i gennem min udbyder, dansknet. dk Det er sket ført.
Jeg kan finde min indkommende post hos udbyderen.

Min firewall stopper tilsyneladende ikke posten.

Jeg har tænk mig at slette Thunderbird og genetablere den, men jeg har er del lokal undermapper, som jeg ikke vil miste, og da jeg ikke kan finde hvor disse undermapper ligger, for at kunne kopiere dem, har opgivet denne tanke.

Hvilke problem har jeg og hvordan retter jeg fejlen.
mvh. Bjarni

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/87.0.4280.66 Safari/537.36