Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Re: IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Indlæg af Jørgen Rasmussen » man 24. maj 2021 22:08

Har du afsluttet Thunderbird?
Hvad sker der, når du prøver at slette filen og mappen?

Re: IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Indlæg af arnen » man 24. maj 2021 22:03

Desværre virker det ikke, jeg kan ikke slette noget

Re: IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 23. maj 2021 19:48

Prøv følgende:

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information.
Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe".
Afslut Thunderbird.
I mappen du lige åbnede, skal du slette filen virtualFolders.dat. Åbn herefter mappen "Mail". I mappen Mail skal du slette mappen smart mailboxes.
Start Thunderbird.

IGEN, Kan ikke slette mails i indbakke m.v.

Indlæg af arnen » lør 22. maj 2021 18:37

Min Thunderbird kann igen ikke slette emails. Jeg har prøvet igennem flere dage, men det kan ikke lade sig gøre.
________________________________

I proceduren står der:

Åbn først din profilmappe:

Klik på menuknappen New Fx Menu oppe til højre i Thunderbird-vinduet. Klik på Hjælp, og klik så på Teknisk information. Fanebladet Teknisk information åbnes.

Klik på knappen Åbn mappe under afsnittet Programinfo. Et vindue med e profilfiler åbnes.

Afslut Thunderbird.

Åbn mappen Mail (eller ImapMail) i stifinder (afhængigt af, om den berørte konto er en POP- eller IMAP-konto).

Åbn mappen med samme navn som den indgående mailserver (fx noget i retning af imap.gmail.com eller pop.gmail.com).

Markér filerne Trash og Trash.msf og slet dem. På nogle konti kan filerne hedde Bin eller Deleted.
___________

De pågældende filer findes ikke. Trash og Trash.msf, og Bin eller Deleted findes ikke.

Inbakken indeholder til gengæld både en Trash og en papirkurv.

Hvad kan jeg nu gøre?

Venlig hilsen
Arnr Nielsen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:88.0) Gecko/20100101 Firefox/88.0