af Jørgen Rasmussen » tirs 4. jan 2022 15:27
Jeg havde håbet, at der stod noget mere i den fejlmeddelelse.
Hvis Thunderbird af en eller anden grund ikke kan oprette en sikker (krypteret) forbindelse til en webside eller en mailserver, vises en fejlmeddelelse.
Som der står i fejlmeddelelsen, kan det skyldes et problem med serverens konfiguration, eller at nogen forsøger at give sig ud for at være serveren.
Det kan også være, at certifikatlageret i Thunderbird er beskadiget. Du kan prøve at slette filen, der indeholder certifikatlageret. Thunderbird laver et nyt certifikatlager.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner siden Teknisk information.
Klik på "Åbn mappe" ud for "Profilmappe" i afsnittet Programinfo.
Afslut Thunderbird.
Find filen cert9.db i mappen, du lige åbnede, og omdøb den til gammel-cert9.db.
Start Thunderbird.
Jeg havde håbet, at der stod noget mere i den fejlmeddelelse.
Hvis Thunderbird af en eller anden grund ikke kan oprette en sikker (krypteret) forbindelse til en webside eller en mailserver, vises en fejlmeddelelse.
Som der står i fejlmeddelelsen, kan det skyldes et problem med serverens konfiguration, eller at nogen forsøger at give sig ud for at være serveren.
Det kan også være, at certifikatlageret i Thunderbird er beskadiget. Du kan prøve at slette filen, der indeholder certifikatlageret. Thunderbird laver et nyt certifikatlager.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner siden Teknisk information.
Klik på "Åbn mappe" ud for "Profilmappe" i afsnittet Programinfo.
[b]Afslut Thunderbird[/b].
Find filen [b]cert9.db[/b] i mappen, du lige åbnede, og omdøb den til [b]gammel-cert9.db[/b].
Start Thunderbird.