Firefox » Scroll lag

Psycrow

Scroll lag

Indlægaf Psycrow » lør 4. maj 2019 01:15

Jeg syntes firefox er begyndt at lagge en del når jeg scroller op og ned.
Det er slemt på sider med video som youtube.

Når jeg scroller er det som det hakker i det. Hvis jeg lige skal læse noget og ruller op og ned så kommer der lige sådan et langsomt hakkende lag.

Jeg har aktiveret jævn rulning og prøvet at reset og clear firefox browser history. Og jeg bruger kun 2 tilføjnings apps som adblock og new tap.

Dette har ikke altid været sådan.
Ofte når jeg lukker firefox og åbner igen, så skal firefox genstarte pga et eller andet problem med det ikke blev lukket ned ordenligt.

Nogen der kan hjælpe mig ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Scroll lag

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 4. maj 2019 06:15

Det kan være et problem med grafik-driveren, prøv at deaktivere hardwareacceleration:
Klik på menuknappen => Indstillinger => skriv hard i søgefeltet på indstillingssiden => fjern flueben ud for Brug de anbefalede indstillinger for ydelse => fjern flueben ud for Brug hardware-acceleration hvor muligt. => besøg Youtube for at se, om det er blevet bedre.

Ovenstående hjælper ikke på problemet med, at Firefox ikke lukkes ordentligt, du kan prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om det hjælper på lukke-problemet. Hvis ovennævnte forslag ikke hjælper på rulleproblemet, så prøv også at besøge Youtube, mens Firefox er i fejlsikret tilstand for at se, om det gør en forskel.

Læs mere om fejlsikret tilstand her:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand
Mvh. Kim

Psycrow

Indlægaf Psycrow » lør 4. maj 2019 16:52

Det blev meget værre uden hardware accel.
Men det er sådan en slags tilfældig lag..hvis jeg scroller op og ned eks 3-4 gangs så kommer der lige et enkelt lille lag spike

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 4. maj 2019 23:13

Øv, hardwareacceleration (grafikdriveren) plejer at være synderen ved den slags. Gjorde det nogen forskel at køre i fejlsikret tilstand?
Mvh. Kim

Psycrow

Indlægaf Psycrow » søn 5. maj 2019 04:51

Næ ingen forskel..Tror jeg vil prøve chrome browser fordi firefox har en masse problemer lige pt..jeg kan heller ikke downloade drivers fra asus hjemmeside med firefox..så skal jeg bruge explorer.

Og nu her virker deres add on ikke pga noget certificat
Samt hver 3 gang jeg lukker firefox ned så skal den genstarte pga fejl.

Det går godt for firefox haha