Firefox » Tilføjelserne virker bare ikke

Uglemor

Tilføjelserne virker bare ikke

Indlægaf Uglemor » ons 8. maj 2019 08:06

Som man kan se af vedhæftede skærmdump, virker Firefox nu også for mig - sådan da. For selv om de to tilføjelser markeret med røde cirkler, står som aktiveret, er det mere end tydeligt, at de IKKE gør deres ar
bejde. Fanebladene sidder stadig og blafrer rundt oppe i toppen, og de gamle ikoner osv. glimrer ved deres fravær.
Er der noget, jeg kan gøre?
På forhånd tak

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0
Vedhæftede filer
Tilføjelser.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Tilføjelserne virker bare ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. maj 2019 08:44

Jeg har ikke helt fulgt tråden/problemet om ikke-virkende tilføjelser, så jeg ved ikke, om løsningen der betyder, at alle udvidelser kan installeres - hvilket vil forklare, at du kan installere de to udvidelser.

Når de ikke virker, er det fordi, Mozilla har ændret på systemet for tilføjelser. Af sikkerhedsgrunde har de ikke længere samme rettigheder som i gamle dage, hvilket bl.a. betyder, at de ikke længere kan ændre på den grundlæggende del af udseendet i Firefox.

Det er stadig muligt at ændre på det grundlæggende udseende ved hjælp af en lokal fil, der hedder UserChrome.css. Jeg vender tilbage lidt senere i dag med en færdig løsning til dig - fortæl lige, om du også vil have kurvede faneblade som på nedenstående:

firefox-chrome.png
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 8. maj 2019 10:18

Kim Ludvigsen skrev: Jeg har ikke helt fulgt tråden/problemet om ikke-virkende tilføjelser, så jeg ved ikke, om løsningen der betyder, at alle udvidelser kan installeres - hvilket vil forklare, at du kan installere de to udvidelser.

Når de ikke virker, er det fordi, Mozilla har ændret på systemet for tilføjelser. Af sikkerhedsgrunde har de ikke længere samme rettigheder som i gamle dage, hvilket bl.a. betyder, at de ikke længere kan ændre på den grundlæggende del af udseendet i Firefox.

Det er stadig muligt at ændre på det grundlæggende udseende ved hjælp af en lokal fil, der hedder UserChrome.css. Jeg vender tilbage lidt senere i dag med en færdig løsning til dig - fortæl lige, om du også vil have kurvede faneblade som på nedenstående:

firefox-chrome.png

Ja tak - du er en helt!

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 8. maj 2019 10:52

De to udvidelser, som du har sat ring omkring, virker ikke i Firefox 66.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. maj 2019 12:37

Uglemor, hent den vedhæftede fil. Det er en zip-fil, der skal udpakkes. I den pakkede fil ligger filen UserChrome.css. Den fil skal du placere i en særlig mappe:

I Firefox, klik på menuknappen => Hjælp => Teknisk information
Klik på knappen Åbn mappe ud for Profilmappe
En mappe i Windows åbnes. Hvis du har en undermappe, der hedder chrome, så klik på den for at åbne den. Ellers skal du oprette en mappe med navnet chrome og derefter åbne den.
Kopier filen UserChrome.css over i mappen chrome. Hvis der allerede ligger en fil med det navn, skal du først omdøbe den gamle fil til UserChrome-gammel.css.

Genstart Firefox, så skulle du gerne kunne se forskellen.
Vedhæftede filer
userChrome.css.zip
(2.58 KiB) Downloadet 25 gange
Mvh. Kim

Uglemor

Indlægaf Uglemor » ons 8. maj 2019 15:53

Kære Kim, tak for din indsats.
Det virker babre ikke hos mig :( Det eneste, det gør, er at afrunde fanerne, og så fjerne farven fra den valgte fane. Jeg har prøvet at deaktivere de andre add-ons. Det gør ingen forskel. Firefox kan vist bare ikke lide min indstilling til dem for øjeblikket. Eller også kan man bare slet ikke længere ænder på det grundlæggende layout. Øv. Men tak for at du gad prøve.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. maj 2019 20:10

Det kan være, du skal have nogle flere filer med. Jeg prøver at kigge på det senere - jeg svarer her senest i morgen tidlig.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. maj 2019 20:30

Hm, det forstår jeg ikke. Jeg kører Linux, og jeg prøvede lige at kopiere filerne fra min Firefox over til en Firefox i Windows 10 - og det er et lige så skuffende resultat, som det du beskriver. Det underlige er, at nogle af tingene virker, fx de afrundede faneblade, så filen er placeret korrekt, og så burde resten jo også virke.

@Jørgen Rasmussen, så vidt jeg husker har du også fanebladene nederst - i så fald: Virker det både i Windows og i Linux hos dig?
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 8. maj 2019 23:00

Jeg har sammensat en ny fil baseret på de nyeste koder jeg kunne finde her: https://github.com/Aris-t2/CustomCSSfor ... c/css/tabs

Den giver kurvede faneblade under de andre værktøjslinjer. Virker både i min Windows 7 og Linux Mint.

@Kim. Din fil indeholder også andre tweaks, som menuknappen til venstre. Måske er det dine tweaks, der får filen til at lave ravage i Windows.
Vedhæftede filer
userChrome.zip
(5.08 KiB) Downloadet 26 gange
Hilsen Jørgen

Uglemor

Indlægaf Uglemor » tors 9. maj 2019 09:03

Hej Jørgen.

Det virker!

Mange tak for indsatsen begge to :D