Firefox » Login Menu - Mozilla Forum

JBN

Login Menu - Mozilla Forum

Indlægaf JBN » ons 31. jul 2019 11:55

Hej,
Jeg var i tvivl om dette spørgsmål skulle stilles her eller i Firefox.

Mit spørgsmål er: Når jeg vil logge ind, kommer der popup med Denne forbindelse er ikke sikker !

Hvad gør jeg forkert?
Er det en indstillingsfejl?

Skal jeg i stedet oprette Firefox Account ?

MVH.Jørgen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0
Vedhæftede filer
Login menu Mozilla Forum.png
Usikker Login !!

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Login Menu - Mozilla Forum

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. jul 2019 12:16

Det er ikke noget, du gør forkert.

Det er fordi, Firefox advarer, hvis man indtaster oplysninger på en side, der ikke har en sikker (krypteret) forbindelse. Og fordi Mozilla ikke leverer en sikker forbindelse til dette forum. Vi har forsøgt at råbe Mozilla op, men det er endnu ikke lykkedes os at få en sikker forbindelse til forummet.

Vi beder ikke om personlige oplysninger, så det betyder ikke så meget, at forbindelsen ikke er sikker - hvis ellers man undgår at genbruge det samme login flere forskellige steder. Ved en usikker forbindelse kan uvedkommende opsnappe det sendte (fx hvis du sidder på en usikker wi-fi-forbindelse). Hvis man genbruger sine logins, kan den uvedkommende så prøve at logge ind andre steder, hvor man måske har indsendt mere følsomme oplysninger.

Spørgsmålet har med Firefox at gøre, så jeg flytter det lige over i Firefox-forummet.
Mvh. Kim

JBN

Indlægaf JBN » ons 31. jul 2019 12:21

Hej Kim

Tak for svar.

Kan man ikke bruge Firefox Account, som jeg nævnte i mit indlæg ?

MVH Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. jul 2019 13:13

Nej, du kan ikke bruge en Firefox-konto til forummet her. Forummet er lavet af MozillaDanmark, og det kører uafhængigt af Mozilla. Forummet ligger dog på en server, som Mozilla vedligeholder, og det er derfor, det er Mozilla, der skal sørge for en krypteret forbindelse.

Meddelelsen om en usikker forbindelse har for øvrigt ikke noget at gøre med, hvilket login der benyttes. Den udløses, fordi selve forbindelsen mellem dig og serveren ikke er krypteret.
Mvh. Kim