Firefox » Mistet alle bogmærker efter jeg har gendannet min mac!!

ida.nissen

Mistet alle bogmærker efter jeg har gendannet min mac!!

Indlægaf ida.nissen » man 30. sep 2019 20:24

Hej derude !

Efter jeg slettede alting på min mac fra 2014 for at 'kickstarte' den igen, glemte jeg at lave en backup af mine bogmærker. når jeg åbner firefox er de alle forsvundet.:( Jeg har prøvet at gendanne dem, men når jeg åbner min backup mappe fra min harddrive så viser et rødt ikon i hjørnet at mappen er tom (?)

jeg forstår ikke om de er mistet, eller om der er en måde at få dem gendannet på. (Jeg har ikke haft nogen firefox sync konto eller lavet en JSON back up fil.) Er der nogen udvej ?

Tak på forhånd !!

Venlig hilsen Ida

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.14; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0
Vedhæftede filer
Screenshot 2019-09-30 at 20.22.44.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mistet alle bogmærker efter jeg har gendannet min mac!!

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 1. okt 2019 12:52

Hej Ida

Kontrollér om du skulle have nogle sikkerhedskopifiler af bogmærkerne:
Åbn vinduet Bogmærker (Kommando+Skift+B). Klik på Funktioner -> Gendan. Kan du se nogle sikkerhedskopier?

Kontrollér om du skulle have mere end én Firefox-profil:
Skriv about:profiles i adressefeltet og tryk på Retur-tasten. Er der andre profiler i oversigten, end den der hedder default?
Hilsen Jørgen

ida.nissen

Indlægaf ida.nissen » ons 2. okt 2019 21:13

Hej Jørgen,

Mange tak for dit svar. Jeg kan ikke se ældre sikkerhedskopier end efter jeg gendannede min mac, dvs. fra før d.30 Sept. Og da jeg prøvede at hente en evt. ældre kopi fra min backup, var det ikke en mulighed, da mappen så ud som at være utilgængelig (rødt ikon i hjørnet)

Jeg har ikke oprettet en firefox profil tidligere, og når jeg tjekker about:profiles, så findes der kun to default, hvor ingen har de oprindelige bogmærker.

Det ser måske ud som om jeg bare har lært en lektie: back bogmærker op. Jeg har nu oprettet en profil, så at dette ikke sker igen... Bare SÅ ærgerligt med et helt indeks af info og links som er tabt...

Mange tak for din hjælp alligevel.

Venlig hilsen Ida

sofie43

Indlægaf sofie43 » tors 28. nov 2019 13:24

Hejsa. uheldigt...

Jeg har været ude for lignende, hvor jeg var i stand til at hente bogmærkerne tilbage gennem min iPhone, som gemmer bogmærkerne også fra min macbook.

Måske det var en mulighed? tror dog det kræver at du har tilladt dem at snakke sammen før hændelsen.