Side 1 af 1

Sign in code

Indlæg: lør 19. okt 2019 17:12
af Mort1
Har netop installeret Firefox på en ny pc - Desværre kan jeg ikke komme i gang med at bruge browseren, idet den tilsendte mail er ulæselig på min skærm ! ?:

--1thEBgIvq10AAAAAzM1BVbDXUnnQ6/2sVe2WQCzo8Z/GB/Yyvq4KpCv0oSRS7XJQoHWK
Content-Type: multipart/alternative; boundary="M21EBgIvq10AAAAAFHWzxO/VOvciNUSX8BSj5kJSZFU6T2HKdQiAi7JLEyjk6t97qeM6"

--M21EBgIvq10AAAAAFHWzxO/VOvciNUSX8BSj5kJSZFU6T2HKdQiAi7JLEyjk6t97qeM6
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/plain; charset=utf-8

Is this you signing in?=0A=0A=0AFirefox on Windows 10=0AKirke-Hyllinge, 85,= Denmark (estimated)=0AIP address: 87.59.175.88=0A5:42:58 PM (CEST) Saturda= y, Oct 19, 2019=0A=0AIf yes, here is the verification code: 755379=0A=0AIt = expires in 5 minutes.=0A=0AIf you suspect that someone is trying to gain ac= cess to your account, please change your password For more information, please visit https://support.mozilla.org/kb/= im-having-problems-with-my-firefox-account?utm_medium=3Demail&utm_campaign=
=3Dfx-new-signin-verify-code&utm_content=3Dfx-support=0A=0A=0AMozilla. 331 = E Evelyn Ave, Mountain View, CA 94041=0A=0AMozilla Privacy Policy=0Ahttps:/= /www.mozilla.org/privacy?utm_medium=3Demail&utm_campaign=3Dfx-new-signin-ve=
rify-code&utm_content=3Dfx-privacy=0A=0AFirefox Cloud Terms of Service=0Aht= tps://www.mozilla.org/about/legal/terms/services/=0A
--M21EBgIvq10AAAAAFHWzxO/VOvciNUSX8BSj5kJSZFU6T2HKdQiAi7JLEyjk6t97qeM6
Content-Type: multipart/related; boundary="KLJEBgIvq10AAAAAh114BRL6qpYcyvB/uM8GttYb6kSvYDoCTmbanPf2bo4nee9PWPi4"

--KLJEBgIvq10AAAAAh114BRL6qpYcyvB/uM8GttYb6kSvYDoCTmbanPf2bo4nee9PWPi4
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Type: text/html; charset=utf-8



Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.102 Safari/537.36 Edge/18.18362

Re: Sign in code

Indlæg: lør 19. okt 2019 17:40
af Jørgen Rasmussen
Jeg ved ikke hvad der går galt. Jeg har redigeret dit indlæg, så din mailadresse ikke vises.

Re: Sign in code

Indlæg: lør 19. okt 2019 18:51
af Kim Ludvigsen
Der er åbenbart et tegnsætsproblem eller kodningsproblem med mailen. Jeg ved ikke, om problemet opstår i Mozillas system, der sender mailen, undervejs eller i dit mailprogram.

Prøv at koble din nye Firefox til din Firefox-konto igen. Hvis den nye bekræftelsesmail ser lige så forkert ud, så led efter dette i den:
here is the verification code: 755379
Koden vil være anderledes end 755379 i den nye mail. Du skal så indtaste koden på kontosiden i den nye Firefox.

Re: Sign in code

Indlæg: lør 19. okt 2019 19:22
af Jørgen Rasmussen
Det så mystisk ud. Jeg prøvede at logge ud og ind igen på min Firefox-konto. Jeg modtog en mail, der så rigtig ud. Men min mail var på dansk og indholdet var anderledes, da jeg ikke skulle bruge en bekræftelseskode.
Jeg kan ikke se nogle rapporter om problemer med mails fra Mozilla Accounts.

Re: Sign in code

Indlæg: søn 20. okt 2019 11:54
af Mort1
Har prøvet endnu et par gange, at få en Sign in code, også med en dansk version, forskellen er, at den "nonsensmail" jeg modtager blot er på dansk. Da jeg ikke kan vente længere med at lave ændringer på min hjemmeside, hedder løsningen Google Chrome.

Re: Sign in code

Indlæg: søn 20. okt 2019 11:55
af Mort1
Jørgen Rasmussen skrev: Jeg ved ikke hvad der går galt. Jeg har redigeret dit indlæg, så din mailadresse ikke vises.


Tak for det

Re: Sign in code

Indlæg: man 21. okt 2019 18:13
af Mort1
Har nu prøvet med fire forskellige computere, og to forskellige email programmer, og det er det samme crap på alle computerne - Har Firefox ikke et sted jeg kan henvende mig ?

Re: Sign in code

Indlæg: man 21. okt 2019 18:17
af Jørgen Rasmussen
Jeg har kontaktet en af udviklerne af Firefox Accounts. Jeg har ikke fået svar fra ham.

Kan du ikke sende en af disse mails til mig? joergenr@stofanet.dk

Re: Sign in code

Indlæg: man 21. okt 2019 19:26
af Kim Ludvigsen
Fejlen skal selvfølgelig rettes, men kan du ikke bare fiske koden ud, som jeg skrev tidligere?

Re: Sign in code

Indlæg: tirs 22. okt 2019 06:36
af Mort1
Kim Ludvigsen skrev: Fejlen skal selvfølgelig rettes, men kan du ikke bare fiske koden ud, som jeg skrev tidligere?


Får desværre ikke længere muligheden for "Sign-in Code" (der har nok efterhånden været prøvet for meget) så nu er første mulighed for "sign-in) når jeg skal indtaste min mailadresse for at fortsætte til Firefox Sync - det fører mig videre til den side der fremgår af vedhæftede billede, hvor jeg bliver bedt om at taste en kode, som jeg ikke har, og aldrig har haft - Som tidligere nævnt er det en helt ny computer, hvorfor jeg heller ikke kan benytte mig af muligheden for at få vist glemte Logins.
Endelig er der, som det nok kan ses af billedet tale om to forskellige email adresser, hvoraf den ene ikke er relevant.
Jeg har naturligvis prøvet at slette - og geninstallere Firefox, men uden resultat, og kan kun konstatere, at tingene nu kører i ring.
Det synes som om, at det hele er blevet lidt for automatisk, og ikke levner plads til en "god gammeldags" manuel indtastning.

Re: Sign in code

Indlæg: tirs 22. okt 2019 07:52
af Kim Ludvigsen
Da du prøvede geninstallation, fjernede og installerede du da blot programmet igen? I så fald er dine data ikke blevet berørt, de skal slettes for sig.

Men inden du prøver at slette dine data: Den efterspurgte kode på skærmbilledet er den, der hører til mailadressen under brugerbilledet. Har du i forvejen opsat en Firefox-konto og Sync på en anden computer? I så fald kan du sikkert finde login-oplysningerne der.

Den nederste mailadresse er en, som Firefox husker, fordi du har brugt den tidligere i login-feltet.

Måske vi lige skal have et par ting på plads, hvis du IKKE har opsat Firefox Sync på en anden computer, som du stadig har adgang til:
Havde du opsat Firefox Sync på den gamle computer, så dine bogmærker osv. blev gemt på Firefox-kontoen?
Og er det i så fald det eneste sted, du har dem? Dvs. du har ikke en backup et eller andet sted?

Re: Sign in code

Indlæg: ons 23. okt 2019 17:28
af Mort1
[quote="Kim Ludvigsen"]Da du prøvede geninstallation, fjernede og installerede du da blot programmet igen? I så fald er dine data ikke blevet berørt, de skal slettes for sig.

Geninstallerede for derefter at slette alt, Installerede igen, så kunne jeg, efter at have "fisket" Sign-in koden i en ny mystisk udseende mail, endelig komme videre - Synes måske, efter endelig at være kommet videre, at der var alt for meget crap på skærmen, som lige skulle klares inden jeg kom videre - nu er jeg her, efter næsten at have vænnet mig til en anden browser, som også kan bruges til håndtering af hjemmesider.
Tak for "kampen" og tak for hjælpen, til jer alle - håber selvfølgelig på et tidspunkt, at få løsningen på de mystiske e-mails.