Firefox » Nogen bud på hvorfor BIB liste ikke kan vises

T-buch

Nogen bud på hvorfor BIB liste ikke kan vises

Indlægaf T-buch » tirs 12. maj 2020 11:42

På KBHs biblioteks hjemmeside, kan man lave lister - Nu vil min liste ikke indlæses i min standard profil mere - men gerne i min "rene" profil
Jeg har forsøgt at slå alle tilføjelser fra - så det må måske være et eller andet i mine indstillinger som hindrer standard profilen i at loade listen ind

Nogle ideer - se venligst medfølgende foto

Nyeste Firefox 76

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:76.0) Gecko/20100101 Firefox/76.0
Vedhæftede filer
2020 05 Liste loades ikke KBH Bib.jpg
Thomas B

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Nogen bud på hvorfor BIB liste ikke kan vises

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 14. maj 2020 13:04

Hej Thomas

Jeg ved ikke, hvorfor det virker i den ene profil og ikke den anden.
Kontrollér dine privatlivsindstillinger i Firefox.
Du kan evt. også fjerne cookies og webstedsdata for webstedet:
Log ud fra webstedet. Klik på ikonet med hængelåsen i adressefeltet. Klik på 'Ryd cookies og webstedsdata'. Det åbner et nyt vindue. Klik på 'Fjern'. Genstart Firefox.
Hilsen Jørgen

T-buch

Indlægaf T-buch » fre 15. maj 2020 07:56

Tak - "fjerne cookies og webstedsdata" - der var to punkter på listen, men det var dem, som gjorde, at listen ikke dukkede frem
Nu er jeg så til gengæld blevet nysgerrig

Hvorfor mon webstedet sætter cookies og/eller webstedsdata, som forhindrer siden i at virke?
    Hvorfor skulle jeg logge ud, inden jeg skulle fjerne data?

Lille tip - Hvis der er nogle som har forbindelse til udviklerne: i stedet for at skrive
"Ryd cookies og webstedsdata"

så skriv:
"Ryd cookies og data for dette websted"
eller måske ligefrem:
"Ryd cookies og data kun for dette websted"

Så forstår man fuldt ud og tydeligt, at man ved denne funktion ikke får ryddet alle cookies og data i hele systemmet men kun relevante

Selvfølgelig kun hvis du/I har lyst og tid til at svare
Thomas B

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. maj 2020 10:34

Hej Thomas

Hvorfor mon webstedet sætter cookies og/eller webstedsdata, som forhindrer siden i at virke?
Hvorfor skulle jeg logge ud, inden jeg skulle fjerne data?

Jeg ved ikke hvordan problemet er opstået. Webstedet sætter ikke cookies for at forhindre webstedet i at virke. Måske er en cookie sat forkert eller en cookie, der skulle være slettet, ikke blevet det.

Websteder sætter ofte en eller flere cookies når man logger ind på dem. Når man logger ud skulle de gerne slettes igen. Jeg bad dig logge ud for at få Firefox til at fjerne de pågældende cookies (hvis den kunne) og logge korrekt ud fra webstedet.

Den engelske tekst er "Clear Cookies and Site Data…". Jeg synes ikke der er noget galt med oversættelsen til "Ryd cookies og webstedsdata…". Man kan også rydde cookies og webstedsdata under Firefox' indstillinger. Her vises cookies og webstedsdata for alle websteder. Når man klikker på ikonet med hængelåsen i adressefeltet, vises information for det pågældende websted (Websteds-information for XXX). Derfor gælder knappen "Ryd cookies og webstedsdata…" også kun for det pågældende websted.
Hilsen Jørgen

T-buch

Indlægaf T-buch » fre 15. maj 2020 12:04

Tak for grundig gennemgang - Til det sidste i mit skriv - så er det sådan set ikke en kritik af oversættelsen
Thomas B