Firefox » Langsom Firefox browser

nickersu

Langsom Firefox browser

Indlægaf nickersu » søn 6. dec 2020 18:58

Jeg får tæt en besked i gul pop-in i min browser som siger at "En webside får min browser til at være langsom". Se vedhæftede. Browser er langsom (!) og det er selvfølgelig pisse irriterende. Hvad gør jeg, og hvilke webside er det som gør min browser langsom?
Nick Sunderland

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:83.0) Gecko/20100101 Firefox/83.0
Vedhæftede filer
Firefox slowed down so many times!!!.png

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Langsom Firefox browser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 7. dec 2020 13:46

Hej Nick

Du kan prøve at rydde alle cookies, websteds-data og cachen i Firefox. Læs denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/slet-cookies-fjerne-oplysninger-fra-websteder#w_sadan-rydder-du-alle-cookies-websteds-data-og-cachen.
Bemærk: Du vil muligvis blive logget ud af websteder, hvor du er logget ind.

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve at deaktivere overvågningen af langsomme websteder og beskeden om disse:
Skriv about:config i adressefeltet og tryk på Enter-tasten. Klik på "Accepter risikoen og fortsæt". Skriv processHang i søgefeltet på siden. Klik på knappen Skift ud for de to indstillinger dom.ipc.processHangMonitor og dom.ipc.reportProcessHangs, så værdierne ændres fra true til false. Luk fanebladet Avancerede indstillinger. Genstart Firefox.
Hilsen Jørgen

nickersu

Indlægaf nickersu » ons 9. dec 2020 12:14

Hej Jørgen
Tak for dit besked.
Jeg har prøvet at ryd cookies, websteds-data og cachen i Firefox, men på visse hjemmesider får jeg stadigvæk samme problem med den gule besked om at et webside får min browser til at være langsom.
Min PC mand i Skanderborg (Safir Data) påstår at måske problemet hænger sammen med at min internet forbindelse (HomeDuo bredbånd med router)med YouSee er for langsomt.
Men fortæl mig hvor den gule besked kommer fra; er det fra Firefox eller min egen PC? Eller udfrakommende malware eller virus? (Jeg har Norton og Malwarebytes premium, så egentlig føler mig godt beskyttet.)
Jeg har ikke prøvet endnu at deaktivere overvågningen af langsomme websteder, da jeg synes generelt at min internet forbindelse er langsom, og jeg har talte med YouSee om det og de forslår at skifte til mobilt bredbånd.
Er problemet internet forbindelse, eller malware/virus/udfrakommende relateret? Mvh., Nick

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 9. dec 2020 18:39

Hej Nick

Beskeden kommer fra Firefox. Det er Firefox, der opdager, at det går langsomt med at hente dele af en webside.
Jeg tror ikke malware/virus er problemet. Hvis din computer var inficeret, ville dine sikkerhedsprogrammer sikkert have opdaget det. Det er nok nærmere din internetforbindelse, der er problemet. Hvis du er på en trådløs forbindelse (wi-fi) mellem din computer og dit modem, kan en dårlig forbindelse dér også være forklaringen.

Firefox bliver ikke hurtigere til at hente websider, fordi du ændre de to indstillinger, som jeg beskrev tidligere, men du skulle slippe for den forstyrrende meddelelse.
Hilsen Jørgen

nickersu

Indlægaf nickersu » ons 9. dec 2020 19:04

Tak for din råd og beskeder: det er rart at vide at der er nogen til at hjælp med Firefox. Firefox's langsomhed har faktisk betydet at for visse hjemmesider bruger jeg nu Microsoft Edge som browser, som virker en lille smule hurtigere, men den har også en gang givet mig besked at min internet forbindelse var for langsomt (!), så det er mest sandsynlig at problemet's hjerte er for langsom internet via YouSee. De påstår at en ved at skifte den nuværende fastnet forbindelse ud med mobilt bredbånd vil øge hastighed fra 10 mbit til 100-200 mbit, men så får jeg en dyr fastnet tlf. forbindelse, hvis jeg ikke droppe den. Er der flere fare med at bruge mobilt bredbånd her i huset?
Hilsen, Nick

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 10. dec 2020 16:30

Jeg kender ikke noget til YouSees produkter, heller ikke HomeDuo bredbånd med router.
Hilsen Jørgen