Firefox » Kan ikke se E-MAIL's

Gæst

Kan ikke se E-MAIL's

Indlægaf Gæst » tirs 2. feb 2021 00:31

Hej Support

Iforbindelse med jeg har installeret Thunderbird som nyt e-mail program, kan jeg ikke læse e-mail som er kopieret maunelt fra windows Live mail storage mappe til Thunderbird's local folders. Men i local folder kan jeg se de overførte email eml filer og hvis åbner dem her, bliver åbnet thunderbird email vindue - mærkeligt ! Er der nogen kan give en forklaring og løsning?

mvh Johannes

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/88.0.4324.96 Safari/537.36 Edg/88.0.705.56

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke se E-MAIL's

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 2. feb 2021 01:08

Hej Johannes

Thunderbird opbevarer mails i formatet mbox. Alle mails i en mappe i brugerfladen i Thunderbird (fx Indbakke) ligger i én fil.
Hvis du har anbragt eml-filerne i Thunderbirds profilmappe under Mail/Local Folders, kan du ikke se dem i Thunderbird. Thunderbird kan, som du også har bemærket, godt åbne og vise eml-filer.

I stedet kan du kan prøve at trække eml-filerne ind i den ønskede mappe under "Lokale mapper" i brugerfladen i Thunderbird. Prøv med nogle stykker ad gangen.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 2. feb 2021 14:39

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Johannes

Thunderbird opbevarer mails i formatet mbox. Alle mails i en mappe i brugerfladen i Thunderbird (fx Indbakke) ligger i én fil.
Hvis du har anbragt eml-filerne i Thunderbirds profilmappe under Mail/Local Folders, kan du ikke se dem i Thunderbird. Thunderbird kan, som du også har bemærket, godt åbne og vise eml-filer.

I stedet kan du kan prøve at trække eml-filerne ind i den ønskede mappe under "Lokale mapper" i brugerfladen i Thunderbird. Prøv med nogle stykker ad gangen.

Johannes skrev: Hej Jørgen

Tak for det hurtige svar, det vil sige jeg skal oprette tilsvarende mappe fra min email backup i Thunderbird lokalemapper og flytte selve eml-filer over fra min storage mapper(windows live mail) ?

Jeg prøvede at flytte selve mappen over i Thunderbird, det kunne ikke ladesig gøre, er der en hurtiger måde at flytte eml.filer på ?

obs - jeg skulle nok havde eksporteret eml-filer fra windows live mail inden jeg lukkede den gamle harddisk ned (har monteret nyt bundkort og lavet ren installation af windows 10)!

vh Johannes

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 2. feb 2021 15:54

Det er ikke muligt at trække en mappe med eml-filer fra dit skrivebord over i Thunderbird. Du kan oprette mapper under "Lokale mapper" i mapperuden i Thunderbird og trække eml-filerne over i dem.

Alternativt kan du installere udvidelsen "ImportExportTools NG" i Thunderbird og importere eml-filerne ved hjælp af den. Men jeg ved ikke om det er en hjælp.

Du kan læse om udvidelsen her: https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ttools-ng/

Installér udvidelsen: Klik på menuknappen i Thunderbird og vælg "Tilføjelser". Det åbner fanebladet Tilføjelser. Indtast ImportExportTools NG i søgefeltet på siden og tryk på Enter-tasten. Klik på knappen "Føj til Thunderbird". Giv Thunderbird love til at installere udvidelsen. Genstart Thunderbird.

Importér eml-filer: Højreklik på den mappe, du vil importere filerne til og vælg ImportExportTools NG -> Importer alle meddelelser fra en mappe, hvis du vil importere alle eml-filer fra en mappe på din computer.
Du kan også importere eml-filerne enkeltvis: Højreklik på den mappe, du vil importere filerne til og vælg ImportExportTools NG -> Importer alle meddelelser, hvis du vil importere en enkelt eml-fil.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 2. feb 2021 20:50

Jørgen Rasmussen skrev: Det er ikke muligt at trække en mappe med eml-filer fra dit skrivebord over i Thunderbird. Du kan oprette mapper under "Lokale mapper" i mapperuden i Thunderbird og trække eml-filerne over i dem.

Alternativt kan du installere udvidelsen "ImportExportTools NG" i Thunderbird og importere eml-filerne ved hjælp af den. Men jeg ved ikke om det er en hjælp.

Du kan læse om udvidelsen her: https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ttools-ng/

Installér udvidelsen: Klik på menuknappen i Thunderbird og vælg "Tilføjelser". Det åbner fanebladet Tilføjelser. Indtast ImportExportTools NG i søgefeltet på siden og tryk på Enter-tasten. Klik på knappen "Føj til Thunderbird". Giv Thunderbird love til at installere udvidelsen. Genstart Thunderbird.

Importér eml-filer: Højreklik på den mappe, du vil importere filerne til og vælg ImportExportTools NG -> Importer alle meddelelser fra en mappe, hvis du vil importere alle eml-filer fra en mappe på din computer.
Du kan også importere eml-filerne enkeltvis: Højreklik på den mappe, du vil importere filerne til og vælg ImportExportTools NG -> Importer alle meddelelser, hvis du vil importere en enkelt eml-fil.

Johannes skrev: Hej Jørgen

Det ser ud til virke med ImportExportTools NG, det nok lette end at trække manuelt over Thunderbird.

Tak for hjælpen ;)

vh Johannes