Firefox » Udskriver i miniature med Firefoxbrowser

Kruska

Udskriver i miniature med Firefoxbrowser

Indlægaf Kruska » tors 7. okt 2021 08:59

Hej
Min pc udskriver en hel A4 side som 25 % miniature, som vises i øverste venstre hjørne af papiret.
Det er ikke printeren, da vi sagtens kan udskrive fra andre computere og mobiler. Jeg kan også godt udskrive i Google Chrome - bare ikke i Firefox.
Nogen der kan hjælpe mig?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/94.0.4606.71 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Udskriver i miniature med Firefoxbrowser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 7. okt 2021 10:27

Du kan prøve at rydde gemte indstillinger for udskrivning i Firefox:
Klik på menuknappen i Firefox, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner sinde Teknisk information. Rul ned til afsnittet "Udskrivning". Klik på "Ryd gemte indstillinger for udskrivning". Genstart Firefox.
Hilsen Jørgen

Kruska

Indlægaf Kruska » tors 7. okt 2021 10:35

Hej Jørgen
Tak for hurtigt svar.
Når du skriver tryk på menuknappen - hvilken mener du så? Når jeg trykker oppe i menubjælken kommer der nemlig ikke en mulighed for Hjælp frem.
Hilsen Gitte

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 7. okt 2021 10:38

Hej Gitte

Menuknappen vises yderst til højre på værktøjslinjen. Ikonet er tre vandrette streger.
Bruger du den seneste version af Firefox? (93.0).
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 7. okt 2021 10:51

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Gitte

Menuknappen vises yderst til højre på værktøjslinjen. Ikonet er tre vandrette streger.
Bruger du den seneste version af Firefox? (93.0).

TUSIND TAK - du er simpelthen dagens mand i skysovs, som man sagde i mine unge dage :-)

Ja, jeg bruger version 93 kunne jeg se i tekniske informationer.

Jeg ønsker dig en glimrende dag.
Hilsen Gitte

ErlingD

Indlægaf ErlingD » tors 18. nov 2021 17:16

Jeg oplever samme problem og kun i Mozilla, og kun i pdf-dokumenter. Den beskrevne kur virker, men hvorfor skal man opleve samme fejl flere gange og hver gang rydde sine indstillinger?
Er det min opsætning af printeren, den er gal med, eller er det en generel fejl, der dukker op efter en tids brug af printeren?
Det skal lige tilføjes, at printeren er sat "automatisk" op, dvs. at den selv har fået lov at bestemme indstillingerne stort set.
Erling
Vedhæftede filer
Udskrift af pdf i A4.jpg
Svarer til størrelsen af et foto 10x15 - men på A4-papir!

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 20. nov 2021 13:55

Hej Erling

Jeg ved ikke, hvorfor du oplever problemet flere gange. Det ser ud til, at Firefox gemmer de printerindstillinger, du har valgt i Firefox, fra gang til gang. Kontrollerer du dine printerindstillinger i Firefox, inden du udskriver?
Hilsen Jørgen