Firefox » FF ændret

mosen02

FF ændret

Indlægaf mosen02 » fre 21. jan 2022 16:15

Jeg har lignende problem som "Novice". Det begyndte med at det ikke var muligt at følge et link (som jeg faktisk gør dagligt) der skete ingenting. Når jeg prøvede igen, fik jeg hver gang meldingen: FF kører allerede. Også efter flere gange at have genstartet min PC, samme resultat. Når jeg tidligere har haft problemer med enten FF eller TB har jeg fået det råd, som også har været virksomt: At afinstallere og Downloade programmet igen. MEN denne gang var FF næsten ikke til at genkende. Bl.a. ingen værktøjslinjer, Når jeg ville følge et link som før, kom det, men med alle mulige reklamer omkring det jeg søgte, og så vidt jeg kunne se, var det Google de kom fra. Jeg har ellers i årevis fulgt links uden reklamer:? Så hvordan får jeg mit "gamle" FF igen? :?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:96.0) Gecko/20100101 Firefox/96.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: FF ændret

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 21. jan 2022 18:04

Det er sjældent at vi anbefaler at af- og geninstallere Firefox, da det sjældent løser problemet.

Hvis Firefox ikke lukkes korrekt ned, kan man få en fejlmeddelelse med teksten "Firefox kører allerede, men svarer ikke."

Havde du installeret udvidelser i Firefox, og er de ser stadig?
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » fre 21. jan 2022 21:15

Det er også nogle år siden jeg sidst har haft brug for det. Jeg startede om morgenen som så ofte, så nogle nyheder igennem fra bl.a Politiken, her var der som ofte et link, og så kom hele historien som skrevet.Jeg lukkede FF som sædvanligt.

mosen02

Indlægaf mosen02 » lør 22. jan 2022 11:38

Jørgen Rasmussen skrev: Det er sjældent at vi anbefaler at af- og geninstallere Firefox, da det sjældent løser problemet.

Hvis Firefox ikke lukkes korrekt ned, kan man få en fejlmeddelelse med teksten "Firefox kører allerede, men svarer ikke."

Havde du installeret udvidelser i Firefox, og er de ser stadig?

Det blev som at starte forfra med alt.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 22. jan 2022 12:35

Jeg ved ikke med sikkerhed, hvad der er sket. Noget kunne tyde på, at du har nulstillet Firefox eller oprettet en ny profil.

Måske har Firefox spurgt dig, om du vil nulstille programmet eller om du ville oprette en ny profil.

Blev der oprettet en mappe med navnet "Gamle Firefox-data" på dit skrivebord, da Firefox ændrede sig?
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » lør 22. jan 2022 16:09

Jeg tænker at det nærmeste svar bliver:
Citat: "Noget kunne tyde på, at du har nulstillet Firefox eller oprettet en ny profil."
Hvad der følger med at de- og gen-installere FF har jeg praktisk talt ingen erfaring med. Som tidligere skrevet,at denne gang var FF næsten ikke til at genkende, selve forsiden ser anderledes ud, alt måtte gøres helt forfra.
Det der er mig vigtigt nu er, at få FF til at virke som tidligere, dvs. først og fremmest værktøjslinjerne tilgængelige, og slippe af med forstyrrende uønskede reklamer. Jeg har haft FF i rigtigt mange år, så noget forandrer sig jo med tiden.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 22. jan 2022 16:21

Læs denne artikel om at tilpasse Firefox. I den står der også, hvordan du får vist de forskellige værktøjslinjer. https://support.mozilla.org/da/kb/tilpa ... oejslinjer

Du har muligvis haft en tilføjelse installeret, der kunne fjerne reklamer. Der findes flere forskellige udvidelser, der kan det.
Her er links til at par stykker. De har begge mange brugere. Installer kun én af dem.
"uBlock Origin": https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... ck-origin/
"Adblock Plus": https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... lock-plus/
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » man 14. feb 2022 17:56

Nu bliver jeg først lidt forvirret, jeg har 2 PC, begge med Windows 10 pro. begge med nyeste opdatering af FF. Men FF viser MEGET forskellige "Værktøjslinjer". Den jeg geninstallerede, viser KUN symboler, den hvor ingen geninstallation har fundet sted, står der f.eks. Historik osv., som jeg har kendt det fra tidligere. :?: :?: :?:

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 14. feb 2022 18:08

Når du har åbnet siden "Tilpas Firefox", kan du vælge, hvilke værktøjslinjer (Titellinjen, Menulinjen og Bogmærkelinjen), du vil have vist.
Klik på menuknappen i Firefox, klik på "Flere værktøjer", og klik så på "Tilpas værktøjslinje". Indstillingerne finder du nederst på siden.
Hilsen Jørgen

mosen02

Indlægaf mosen02 » man 14. feb 2022 23:50

Tak for hjælpen, nu kender jeg FF igen. :D