Firefox » link fra mail

Harry Lorenzen

link fra mail

Indlægaf Harry Lorenzen » søn 5. jun 2022 11:49

Links fra thunderbirt åbnes ikke i Firefox efter automatisk opdatering

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; Win64; x64; rv:101.0) Gecko/20100101 Firefox/101.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: link fra mail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 12:06

Sæt Firefox som din standard-browser: https://support.mozilla.org/da/kb/goer- ... ardbrowser (Dansk artikel)
Hvis det ikke virker, så læs denne artikel om, hvordan du manuelt sætter Firefox som standardbrowser: https://support.mozilla.org/en-US/kb/ho ... er-windows (Engelsk artikel).
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 17:03

Tak for dit svar .

Men det virker stadig ikke Gmail virker udmærket.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 17:23

Hvis du klikker på et link i en mail, du har modtaget, og linket åbnes, når du ser mailen i din browser, burde det også åbnes, når du klikker på linket i Thunderbird. Det er dit styresystem, der håndterer, hvordan links åbnes.
Hvis du klikker på et link i en mail, du er ved at skrive i Thunderbird, åbnes det ikke. Det er bevidst. Læs denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/hvis- ... kke-virker
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 17:31

Jo tak for svaret.

Jeg tro også at det er styresystem det er Microsoft der saboterer på Russisk maner, for at få brugeren til at fravælge andet en Microsoft.
jeg gør nok klogt i at stoppe automatisk opdatering hvis det virker

Helst ville jeg tilbage som maskinen virkede for 2 dage siden

Jeg anser Thunderbird som delvis ødelagt.

Mvh Harry

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 17:52

Prøv at sætte en anden browser til at være standard-browser. Genstart så din computer og sæt Firefox til at være standard-browser igen.
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 18:25

Jo. det er prøvet med Explorer Thunderbird åbner denne browser ingen problem .

Tilbage til Firefox ja,, ja det er det samme, Thunderbird åbner Firefox men kun en tom side dvs, dokumentet er ikke med.

Jeg ser tiden an måske kommer der en opdatering til Firefox og så virker det gen jeg må bruge Gmail så længe.

Mvh Harry

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 18:45

Hej Harry

Hvis du klikker på et link i Thunderbird og Firefox starter, men viser et tomt faneblad, tror jeg, at problemet ligger i Firefox.
Du kan prøve at nulstille Firefox. Læs mere om nulstilling af Firefox i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/nulst ... -problemer
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 18:52

Ja.

når jeg nulstiler ved jeg ikke hvad der bliver slettet af akkumuleret mails. , men på den anden side med Eksplorer virkede Thunderbird jo ud mærket.

Jeg tro det er Firefox der er noget i vejen med den fejl at et faneblad bryder ned forekommer stadig. det sket ofte.

Mvh Harry

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 19:46

Jo, jeg har prøvet en nul stilling ,, Men det er stadig det samme, hvis du du har en muglighed for at kunne fjernbetjene min maskine , jo så er den til rådighed.

Dette står i adresse linjen.

viewtopic.php?uid=3868&f=1&t=13690&unwatch=topichttps://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?uid=3868&f=1&t=13690&unwatch=topic

Pop op vindue skriver
Firefox kører allerede, men svarer ikke. Den gamle Firefox proces skal afsluttes for at åbne et nyt vindue

( jeg har prøvet det virker ikke stadig det samme )

Det er det vindue som Firefox har åbnet. inden den automatiske opdatering havde jeg ikke denne fejl det må derfor være en system fejl i Firefox
Men det overstig mit kendskab at rette noget. Før i sin tid kunne man afinstallere og så installer en ældre version det var den gang Netscape eksisterede.
Tak for hjælpen
Mvh Harry

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 21:21

Har du både den almindelige Firefox og Firefox Developer Edition installeret på din computer?
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » søn 5. jun 2022 21:35

Ja.

Det er korket jeg har haft bege genem flere år, de har bege virket upåklagelig. fejlen liger i at Thunderbird og Firefox ikke kan kommunikere,
jeg skal bare væne mig til at bruge Gmail noget mere, så det går nok.Det er jo ikke alle mails som indeholder et link.
Til bilder bruger jeg i forvejen den gamle " Paint shop pro," redigering ingen problem.

Thunderbird supplere på en måde Gmail men Thunderbird er betydelig mere overskuelig.

Mvh Harry.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. jun 2022 23:40

Hvilken af de to Firefox-browsere er sat som standard-browser?

Højreklik på ikonet til den normale Firefox og vælg "Egenskaber". Klik på "Genvej". Hvad står der i feltet "Destination"?

Højreklik på ikonet til Firefox Developer Edition og vælg "Egenskaber". Klik på "Genvej". Hvad står der i feltet "Destination"?
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » man 6. jun 2022 06:56

Mojn.

Standart er den almindelige Browser

Den almindelige "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"

Developer "C:\Program Files\Firefox Developer Edition\firefox.exe"

Bege Browsere har installeret sig sæl efter download

Dertil min maskine har to skærme. Hoved 24" DELL og 19 " View Sonic dise funger fint anvendes til sammenligning af Reservedels data og lignende

Jeg er ude af huset men tilbage i løbet af eftermiddagen.

Mvh Harry

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 6. jun 2022 09:18

Hej Harry

Når du får fejlmeddelelsen "Firefox kører allerede, men svarer ikke. Den gamle Firefox proces skal afsluttes for at åbne et nyt vindue", kan det være fordi, at systemet prøver at starte en ny instans af Firefox med en profil, der allerede bruges, når du klikker på et link i en mail i Thunderbird.

Prøv følgende:
Afslut Firefox (Begge udgaver, hvis de kører).
Skift stien i genvejen til Firefox Developer Edition fra
"C:\Program Files\Firefox Developer Edition\firefox.exe"
til
"C:\Program Files\Firefox Developer Edition\firefox.exe" -no-remote

Hvis det ikke hjælper, kan du overveje, om du vil afinstallere Firefox Developer Edition.
Hilsen Jørgen

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » man 6. jun 2022 10:22

Mojn.

Jo developer virker stadig, og der er en opdatering til 102

Men den alm Firefox det er det samme. måske forsvinder problemet når den opdaterer.

Jeg ser ikke nogen grund til at afinstallere applikationen når den virker og alt har virket fint inden opdatering I indstillinger foreslås at opdatering bør ske automatisk og det har jeg valgt

Jeg har ingen afinstallerings Progran. Jeg har ladet mig fortælle at Windows afinstallere ved at lukke for Stien , hel applikationen forbliver således på maskinen, og når en fejl opstår efter en ændring må det være ændringen der er noget i vej med det gælder for alle maskiner,

Explorer virkede jo godt nok da den var sat som standart, ingen problem.

Mvh Harry

harry lorenzen

Indlægaf harry lorenzen » tirs 7. jun 2022 08:30

Mojn.

Resultatet blev .. At developer er sat som standart browser , jeg bruger den almindelige, ikke standart.

En Mail med et link åbnes ved klik så i developer , det går udmærket.

Thunderbird eller Firefox kan ikke finde ud af at åbne et nyt faneblad i den ibrugtagende Browser.

For at få det til at virke er det åbenbart nødvendig at have Firefox installeret 2 gange og så vælge den som standart som Thunderbird åbner og til diverse surf bruge den anden.
Jeg kan se at den Browser jeg bruger mangler ikonet " HOME " i menulinjen men det kan jo være ligegyldigt at den mangler bare det virker.
...! Det er min mening at Firefox i tidligere versioner har virke bedre.

Mår jeg for tid vil jeg prøve at installere Firefox på Tysk i en ny dertil oprettet mappe Mit Engelsk er ikke for godt Tysk går bedre.

Det er uheldigt ( noget lort ) at en opdatering ændrer på brugerens opsætning jeg har oversavet at " Tema " hver gang bliver fjernet

Mvh. Harry.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 7. jun 2022 08:50

Hej Harry

Knappen "Home" vises ikke længere som standard. Men du kan selv føje den til værktøjslinjen. Læs denne artikel for vejledning: https://support.mozilla.org/da/kb/tilpa ... oejslinjer

Det er også muligt at åbne startsiden i Firefox med tastaturgenvejen Alt+Home.
Hilsen Jørgen