Thunderbird & Lightning » kan ikke sende mails:forbindelsen til SMTP serveren løb ud

Ileana

Re: kan ikke sende mails:forbindelsen til SMTP serveren løb

Indlægaf Ileana » tors 30. apr 2015 14:54

jeg har igen kontaktet TDC, men de kan ikke hjælpe mig. Har I et forslag om, hvem der kan hjælpe mig?
vh
Ileana

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 30. apr 2015 15:11

Nu hr jeg fprøvet noget andet som virker: jeg har et gmail som jeg ikke bruger til at sende mail mentil at modtage fra enkelte personer og jeg gik ind på minkonto og sendte enmail tilmig og så skete miraklet at den blev sendt.

Sendte du den fra Thunderbird?

Der kan være flere forklaringer på dit problem, bl.a.:
Norton blev ikke afinstalleret korrekt, så dele af programmet findes stadig på din computer, hvor de blokerer for forbindelsen til mailserveren.
Din computer kan være inficeret med virus eller lignende.

Lad os se, om Kim eller andre har nogle løsningsforslag. Ellers kunne en oversigt over alle kørende processer på din computer måske hjælpe os. Højreklik på uret nederst til højre på din skærm. Vælg Start Jobliste. Klik på fanebladet Processer. Sæt flueben ved Vis processer fra alle brugere. Klik på kolonnen Procesnavn, så processerne sorteres alfabetisk. Gør vinduet så langt, at alle processer vises. Tag et skærmbillede at vinduet. (Hvis du ikke kan gøre vinduet langt nok til, at alle processer vises, så tag to skærmbilleder.) Indsæt skærmbillederne her i forummet.
Hilsen Jørgen

Ileana

Indlægaf Ileana » tors 30. apr 2015 15:40

Hvordan tager man et skærmbillede?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. apr 2015 15:53

Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at det er et sikkerhedsprogram, der blokerer. Der er tre muligheder:
En firewall i routeren, der blokerer alt på port 587.
Windows firewall, der blokerer alt på port 587.
En personlig firewall i et sikkerhedsprogram, der enten blokerer port 587 eller blokerer alle programmer, der ikke har fået tilladelse.

Eftersom problemet er opstået sådan cirka i forbindelse med udskiftning af sikkerhedsprogram, så er tredje mulighed den absolut mest oplagte. Som Jørgen er inde på, kan det være rester fra Norton, der driller, og ellers er det dit nye sikkerhedsprogram.
Mvh. Kim

Ileana

Indlægaf Ileana » tors 30. apr 2015 16:09

Jeg har gennemgået programlisten men kan ikke se at det er norton på men du skriver jo også at det kan være resterne af programmet og hvordan finder man dem? Jeg kan se at der er installeret et program der hedder microsoft ASP NET MVC 4Runtime samme dag som kaspersky men jeg ved ikke hvad det er for et program.
Vh
Ileana

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. apr 2015 16:33

Ileana skrev: Hvordan tager man et skærmbillede?

Når du svarer på et indlæg, kan du over skrivefeltet finde linket "Hvordan uploader jeg et billede". Klik på linket, og du finder en forklaring til at tage og uploade skærmbilleder.
Mvh. Kim

Ileana

Indlægaf Ileana » tors 30. apr 2015 18:29

Her er billederne af alle processer
Vedhæftede filer
Udklip 1.PNG
Udklip 2.PNG
Udklip3.PNG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 30. apr 2015 20:31

Tak for billederne. Jeg kan ikke finde noget på billederne, der kan forklare den manglende forbindelse til mailserveren.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. apr 2015 20:32

Jeg har ikke særligt meget tjek på processer i Windows, så Jørgen og andre kan nok bedre give et bud på, om der er noget, der som kan blokere. Umiddelbart kan jeg ikke se andet end Kaspersky, som kan blokere.

For at følge et andet spor:
Jeg går ud fra, at den bærbare er koblet til samme netværk som PC'en. Har du Outlook eller et andet Microsoft-mailprogram på den bærbare? I så fald, prøv om du kan sende mails derfra. Hvis Outlook også er blokeret her, så kan det tyde på, at problemet ligger i routeren (modemmet).

Du svarede aldrig på, hvilket program du brugte til at sende en mail via Gmail. Thunderbird eller en hjemmeside? Vi har brug for at vide dette, da det kan hjælpe os med at udelukke mulige årsager.
Mvh. Kim

Ileana

Indlægaf Ileana » tors 30. apr 2015 21:28

Ja den bærbare er koblet til samme netværk som PC'en. Jeg har ikke haft mailprogram på den bærbare men jeg kom på samme id'e f går og tænkte at hvis jeg downloader Mozilla kunne jeg se om detvirker på denne pc og jeg blev skuffet idet det ikke virkede hverken. Med Mozilla eller autlook. Via gmail swnder gennem Gmail konto og det virker men da jeg ikke bruger den, modtager jeg inæsten ikke mail på den da det er kun få personer der kender min gmail mailadresse

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. apr 2015 21:41

Ileana, du svarer stadig ikke på, hvilket program du har brugt til at sende Gmailen med. Sendte du fra Gmails hjemmeside eller fra Thunderbird?

Har du prøvet med Outlook på den bærbare eller kun på PC'en?

Du er nødt til at svare på vores spørgsmål, ellers kan vi ikke hjælpe. Og gerne med detaljer. Du har tidligere svaret, at du har prøvet vores forslag, og så viser det sig senere, at det har du alligevel ikke. På den måde, fægter vi i blinde.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 30. apr 2015 22:08

Kunne vi få dig til at aktivere Telnet på din bærbare computer og køre telnet asmtp.mail.dk 587 på den?
Hilsen Jørgen

ojunker

Indlægaf ojunker » fre 1. maj 2015 00:19

Hej!

Kunne det ikke være en god idé at afprøve TDC's automatiske mailsupport program for at få skabt klarhed?
http://kundeservice.tdc.dk/tdc-mail/installation-og-opsaetning/mailsupport

Det virker med Thunderbird. Kør videovejledningen, og hent derefter "TDC Mailsupport", som er en exe-fil.
Programmet reparerer alle TDC-konto opsætninger, som det finder, hvis der er noget, der ikke virker.
Mvh. Ole

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 1. maj 2015 08:45

Undskyld Kim men jeg svarer så godt jeg kan. Jeg har brugt gmail programmet fra hjemmesiden og den fungerer ligesom min TDC program fra deres hjemmeside fungerer.Jeg har endnu ikke prøvet autlook fra min bærbare.
Jeg har aktiveret Telnet på min bærbare men fik samme svar som på min stationære; Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 587, forbindelsen blev ikke oprettet.
Jeg har prøvet at åbne TDC automatiske mailsupport program med det mislykkedes idet der kom en meddelelse at: denne side kan ikke vises.
vh
Ileana

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 1. maj 2015 09:05

Jeg ved godt, at du svarer, så godt du kan. Jeg nævnte det, for at du skulle være mere opmærksom på at få svaret på vores spørgsmål, og fordi vi skal bruge svarene.

Prøv med Outlook på den bærbare. Hvis den heller ikke kan, så hælder jeg mest til at problemet ligger på routeren. Enten i forbindelse med en firewall, eller i form af en fejl på routeren. Sidstnævnte er dog ekstremt sjældent.

Det er ikke så usædvanligt, at sikkerhedsprogrammer blokerer Thunderbird og Telnet, men de plejer at kunne genkende Microsofts programmer. Så hvis både PC'en med Kaspersky og den bærbare med McAfee blokerer for Outlook, så er det nok ikke de to programmer, der blokerer, men noget helt andet. Og det kan fx være en firewall på routeren, som blokerer al trafik på port 587.

En anden måde at teste på er at tage din bærbare med i byen og så prøve via en anden internetforbindelse, om du kan få lov at sende mails fra den med Thunderbird.
Mvh. Kim

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 1. maj 2015 10:19

Kære Kim
jeg har nu taget min bærbar udenbys, til et andet internet.
her virkede det fint

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 1. maj 2015 10:39

Ok, så har vi fundet årsagen. Det er din router, der blokerer.
Spørgsmålet er så, hvordan vi får den til at lade være med det.

Routeren er en kasse, som sidder mellem stikket i væggen til sin internetforbindelse og din computer. Fortæl os, om du har én eller to kasser siddende der. Har du selv købt en router, eller bruger du TDC's? Hvis du bruger TDC's, har du sikkert kun én kasse mellem stikket og computeren.
Mvh. Kim

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 1. maj 2015 12:42

Jeg ringede til TDC og sagde at min router ikke virkede, og så prøvede teknikeren fra tdc at få det til at virke men konstaterede at der er en fejl på nettet som man er ved at lokalisere. Det kunne jeg også erfare fordi nettet kom og gik hele tiden og jeg kunne ikke komme på nettet før nu, hvor det ser ud som om den virker. Tænk engang at jeg har ringet til dem 3 gange i de sidste par dage, og hver gang næktede de at der var noget som de selv skulle se på! Jeg takker jer mange gange for den hjælp jeg har fået fra jer.
vh
Ileana

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 1. maj 2015 12:55

Fint! Dejligt at finde en løsning; det har været en sej kamp.

Mit seneste spørgsmål var netop for at finde ud af, om du brugte TDC's router, for så er det dem, der skal ordne den.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 3. sep 2015 19:21

Hej

Jeg har næsten samme problem! kan nemlig ikke sende gmail og yahoo mail fra thunderbird! Dog ingen problemmer med at sende hotmails! Jeg har lige afinstalleret mit gamle outlook, som jeg ellers fint kunne sende fra, har prøvet at sende med windows 10s nye mail klient, som jeg ligeledes kan sende fra, men ikke fra thunderbird. Ja, jeg har mange mail adresser fra forskellige udbyder... :)
Jeg har tjekket mine smtp instillinger flere gange, og de er alle instillet korrekt! Hvad kan årsagen være??

Vh
Saied

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 3. sep 2015 19:24

Gæst skrev: Hej

Jeg har næsten samme problem! kan nemlig ikke sende gmail og yahoo mail fra thunderbird! Dog ingen problemmer med at sende hotmails! Jeg har lige afinstalleret mit gamle outlook, som jeg ellers fint kunne sende fra, har prøvet at sende med windows 10s nye mail klient, som jeg ligeledes kan sende fra, men ikke fra thunderbird. Ja, jeg har mange mail adresser fra forskellige udbyder... :)
Jeg har tjekket mine smtp instillinger flere gange, og de er alle instillet korrekt! Hvad kan årsagen være??

Vh
Saied

BESKEDEN FRA THUNDERBIRD ER:
"Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Af en ukendt årsag kunne meddelelsen ikke sendes med SMTP-serveren smtp.gmail.com. Kontrollér om dine SMTP-serverindstillinger er korrekte og prøv igen."

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 3. sep 2015 20:40

Hej Saied

Har du tidligere kunnet sende fra de pågældende konti fra Thunderbird?
Hvilke indstillinger har du for din Gmail-konto? Du kan finde de rigtige indstillinger her:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... re#w_gmail
Mvh. Kim

sazo74

Indlægaf sazo74 » tors 3. sep 2015 22:11

Hej igen

Ja, det kunne jeg de første par dage jeg installerede programmet! Lige pludselig stoppede den med at virke, som nævnt gælder det kun for mine Gmail og Yahoo mail konti!! Og tro mig, jeg har slavisk fulgt anvisningerne fra support siden, men ingen held! gmail konti er instillet til smtp.gmail.com, har prøvet både port 465 SSl og port 587 STARTTLS, almindelig godkendelse, og min fulde mail adresse under brugernavn!!
For 10 min. siden kunne den sende, og lige pludselig stoppede den igen med at kunne sende!!??

VH
Saied

sazo74

Indlægaf sazo74 » fre 4. sep 2015 01:40

Hej igen igen

Jeg fandt endelig selv ud af hvad problemet var!! Jeg skriver nu her, så andre med lignende problem kan udbedre det...
Min antivirus program, som i mit tilfælde er avast, blokerede eller prøvede at læse min udgående mails, og kom åbenbart i konflikt.
Jeg startede med slå SSL scanningen fra i avast, men faldt over en gammel tråd, som skulle tillade at lade avast gøre sit job (altså fortsat scanne udgående mails), og stadig thunderbird skulle kunne sende! Her er link til tråden:
viewtopic.php?f=2&t=10833

Mads P. Vium

Indlægaf Mads P. Vium » fre 11. sep 2020 21:58

Kim Ludvigsen skrev: Har det tidligere virket - uden at du har lavet ændringer i indstillingerne siden?

I så fald kan det være serveren, der har problemer, og du skal så blot prøve igen senere. I fejlmeddelelsen står der navnet på SMTP-serveren, det kan du evt. skrive her, så kan vi muligvis finde ud af, om den har problemer i øjeblikket.

asntp.youmail.dk