Thunderbird & Lightning » linjeafstand

KristianSkov

linjeafstand

Indlægaf KristianSkov » man 25. apr 2016 09:39

hej hvordan ændrer jeg linjeafstand i de mails jeg skriver?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/49.0.2623.112 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: linjeafstand

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 25. apr 2016 14:22

Hej Kristian

I HTML-mails er det kun muligt at ændre linjeafstanden med lidt kode i mailen:
Opret en ny tom mail. Vælg menuen Indsæt -> HTML. Indsæt følgende kode i tekstfeltet:

<p style="line-height:1.5">

Klik på knappen Indsæt.

Hvis du altid vil bruge den linjeafstand, kan du gemme den tomme meddelelse som en skabelon.

Bemærk, at i Thunderbird fra version 45 vil Enter-tasten lave et nyt afsnit mens Skift+Enter vil indsætte en ny linje. Det kan du ændre under Funktioner > Indstillinger > Redigering > Generelt. Læs evt. mere om nye funktioner her: https://support.mozilla.org/da/kb/nyt-i-thunderbird-45
Hilsen Jørgen

Xonicc

Indlægaf Xonicc » ons 27. apr 2016 04:41

KristianSkov skrev: hej hvordan ændrer jeg linjeafstand i de mails jeg skriver?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/49.0.2623.112 Safari/537.36

Hvis problemet, ligesom hos mig, er opstået efter den seneste opdatering, kan dette svar fra Mozilla´s internationale support måske hjælpe. Det er desværre, efter den seneste opdatering, tilsyneladende ikke muligt, at vælge "Body Text" som default.

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1119515

NOH

Indlægaf NOH » tirs 28. jun 2016 13:40

Linieafstand i skrevne mails kan ændres til tidligere version af Thunderbird ved at gå i Funktioner - Indstillinger - Redigering - Generelt og her fjerne fluebenet ud for "Når du benytter afsnitsformat, vil...".

piano.blue

Indlægaf piano.blue » ons 2. nov 2016 13:21

Tak NOH

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 1. feb 2019 10:57

NOH skrev: Linieafstand i skrevne mails kan ændres til tidligere version af Thunderbird ved at gå i Funktioner - Indstillinger - Redigering - Generelt og her fjerne fluebenet ud for "Når du benytter afsnitsformat, vil...".

Tusind tak for det. Hvor tåbelig at have "afsnit" som default istedet for normalt linieskift når du skriver en mail.