Thunderbird & Lightning » Ændre fra POP til iMAP server

mosen02

Ændre fra POP til iMAP server

Indlægaf mosen02 » ons 11. maj 2016 11:05

Jeg fik her det råd, at skifte fra POP til IMAP. I følge min udbyder er det ikke noget problem, kontoen skal bare ændres til en IMAP. Det er jeg i gang med, men når jeg går ind på serverindstillinger, får jeg beskeden:
En konto med dette navn eksisterer allerede. Indtast et andet kontonavn.
Men kontonavn er imailadr. den skal jo bibeholdes!?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:46.0) Gecko/20100101 Firefox/46.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Ændre fra POP til iMAP server

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 11. maj 2016 12:39

Du skal oprette en helt ny konto som en IMAP-konto, herefter skal du overføre mailene fra POP-kontoen til den nye IMAP konto, og når det er gjort, kan du slette POP-kontoen.

Jeg kan ikke huske, om du kan læse engelsk. Hvis du kan, så prøv at læse denne hjælpeartikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/switc ... ap-account

Ellers vend tilbage, så får du vejledning på dansk her.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 11. maj 2016 13:16

Man kan ikke have to konti med det samme navn. Men kontonavnet behøver ikke være det samme som mailadressen. Du kan evt. omdøbe din nuværende POP-konto, så du ikke får problemer med sammenfald at kontonavne, når du opretter den nye IMAP-konto.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 11. maj 2016 13:23

Jeg har oversat ovennævnte artikel til dansk. Start med at følge vejledningen i den, og spørg her, hvis du bliver i tvivl om noget undervejs.

Når det hele er på plads, vil du altid have de samme mails på webmail og i din Thunderbird. Det vil derfor ikke længere være nødvendigt at logge på webmail for at tjekke spammappen eller for at kontrollere, om du har fået hentet det hele.

Du har samtidig fået fjernet en fejlkilde i forbindelse med mails, som du ikke modtager. Hvis der stadig er mails, du ikke modtager, så er det fordi, der gået noget galt mellem afsenderen og din mailudbyders server.
Mvh. Kim

mosen02

Indlægaf mosen02 » ons 11. maj 2016 14:26

:D :D :D TAK FOR HJÆLPEN :D :D :D

Så burde problemet med manglende mail være løst.

sitrende mus

Indlægaf sitrende mus » man 5. jul 2021 11:24

Jeg står nu i nøjagtig det samme problem.

Linket i Kim Ludvigsens ovenstående indlæg virker ikke. Måske rådet eller anvisningen i dette link ikke virkede, siden det er blevet bortcensureret.
Thunderbird developers kunne godt rode lidt med kildekoderne og forbedre funktionaliteten. Men når det ikke sker kan det vel ikke lade sig gøre?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 5. jul 2021 11:39

Det er ikke muligt at skifte fra POP til IMAP eller omvendt med et par klik med musen.
https://support.mozilla.org/da/kb/skift ... imap-konto
Hilsen Jørgen