Thunderbird & Lightning » Underlig opførsel i Thunderbird 60.04.0

munken

Underlig opførsel i Thunderbird 60.04.0

Indlægaf munken » man 21. jan 2019 20:07

Hej
Min Thunderbird mail klient er begyndt at opføre sig mærkeligt. Når jeg har modtaget en mail, sender Thunderbird af sig selv et tomt svar til en underlig e-mail adresse. Se vedhæftede billede.

Er der nogen der ved hvad der forårsager denne fejl ? Jeg har brugt Thunderbird i årevis uden at have set dette problem.

Med venlig hilsen
Torben

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/71.0.3578.98 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Udklip.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Underlig opførsel i Thunderbird 60.04.0

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 21. jan 2019 21:44

Hej Torben

Er din mailkonto en POP- eller IMAP-konto?
Måske er der et problem med din mailudbyders mailserver. Hvis du har webmail, så prøv at afslutte Thunderbird. Log ind på din mailkonto via din browser. Kontrollér om der dukker der underlige mails op på kontoen, når du modtager mails.

Hvis det ikke er tilfældet, så start Thunderbird i fejlsikret tilstand. (Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird). Kontrollér om problemet også er der, når du kører Thunderbird i fejlsikret tilstand.
Hilsen Jørgen

munken

Indlægaf munken » tirs 22. jan 2019 09:56

Hej Jørgen
Tak for dit svar. Min mail konto er en POP konto.

Min søn har lige sendt 3 test mails, og der kan jeg så se at det kun er den 1. den sender et automatisk svar til.

Meget underligt

Venlig hilsen
Torben
Vedhæftede filer
Udklip 1.JPG

munken

Indlægaf munken » tirs 22. jan 2019 10:17

Hej igen Jørgen
Jeg tror og håber problemet er løst. Det viste sig at jeg, uvist af hvilken grund, var kommet til at aktivere autosvar i min Gmail konto, så jeg tror vi må frikende Thunderbird for denne fejl.

Tak for din hjælp.

Venlig hilsen
Torben

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 22. jan 2019 10:56

Jeg tror du har ret. Det kunne godt være funktionen Autosvar, der er skyld i de tomme svar-mails.
Hilsen Jørgen