Thunderbird & Lightning » Pop-up i Thunderbird

Gæst

Pop-up i Thunderbird

Indlægaf Gæst » tors 31. jan 2019 13:57

Jeg får en pop-up når jeg åbner Thunderbird, der siger:
Tilføj sikkerhedundtagelse.
Du er ved at tilsidesætte hvordan Thunderbird identificerer dette websted.
Certifikatstatus.
Dette websted forsøger at identificere sig selv med ugyldig information.
Forkert websted.
Certifikatet tilhører et andet websted, hvilket kan indikere forsøg på identitetstyveri.
Hvad gør jeg? har før ændret tallet 110 til 587 i adressen. det var i 2014.
venlig hilsen
Preben Lindtofte

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:64.0) Gecko/20100101 Firefox/64.0
Vedhæftede filer
Pop-up.jpg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Pop-up i Thunderbird

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 31. jan 2019 14:25

Hej Preben

Har du kontrolleret, om du har opsat din mailkonto korrekt?
Hvis du har din mailkonto hos Cliche, så kan du se, hvilke indstillinger du ska bruge her: https://www.clichehosting.com/dk/suppor ... underbird/
Når jeg klikker på [Klik for at få oplyst] på siden, og tjekker lindtofte.dk, får jeg oplyst, at servernavnet til indgående og udgående server. Bruger du det rigtige servernavn i kontoindstillingerne?
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 31. jan 2019 19:15

Hej Jørgen
POP-mailserver i port står der 110 som standard.
I Forbindelsessikkerhed står der STARTTLS.
Ellers står alt andet rigtig nok.
Jeg kan se at i den beskrivelse som du nævner står der 995 i port.
Og SSL sættes til SSL/TLS.
Jeg ved ikke om det er der er skyld i problemet.
NB. Jeg har desværre ikke ekspertice til at finde ud af sådan noget som det her.
Hvad sker der, hvis jeg bekræfter sikkerhedsundtagelse?
venlig hilsen
Preben

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 31. jan 2019 19:49

Hej Preben

Du kan godt bekræfte sikkerhedsundtagelsen. Men jeg ved ikke, hvordan et evt. antivirusprogram spiller sammen med sådan en undtagelse. Det bedste vil være at ændre kontoindstillingerne i Thunderbird, så de passer til din mailudbyders server.

Åbn vinduet Kontoindstillinger i Thunderbird. Find din konto til venstre i vinduet Kontoindstillinger og klik på underpunktet Serverindstillinger. Til højre i vinduet skal du indtaste cdkp03.cliche.dk i feltet Servernavn. Sæt Port til 995. Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS. Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode.

Klik herefter på Udgående server (SMTP) nederst i kolonnen til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Klik på din konto til højre i vinduet. Klik på knappen Rediger. Indtast cdkp03.cliche.dk i feltet Servernavn. Sæt Port til 587. Forbindelsessikkerhed: STARTTLS. Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode. Klik på OK-knapperne til vinduerne er lukket.

Genstart Thunderbird. Du vil muligvis blive bedt om adgangskode, første gang Thunderbird vil hente eller sende mail.
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, så åbn vinduet Indstillinger. Klik på Sikkerhed. og klik så på Adgangskoder. Klik på knappen Gemte adgangskoder. Det åbner vinduet Gemte logins. Klik på knappen Vis adgangskoder.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 1. feb 2019 11:01

Tusind tak Jørgen - det ser ud til at virke, dejligt.
Hilsen
Preben