Side 1 af 1

Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 12:31
af graverholt
Nu vil thunderbird igen ikke sende mig til links i mailen.
Nu skriver den: "Filen har ikke tilknyttet en app til udførelse af denne handling. Installer en app. Hvis der allerede er installeret en app, skal du oprette en tilknytning på siden indstillinger for standard apps"
Hvad fanden betyder det?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.121 Safari/537.36

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 15:17
af Kim Ludvigsen
Hvad er der for et link, du klikker på? Det lyder som om, det ikke er til en hjemmeside men til en fil af en slags.

Løsningen er at angive et standardprogram i Windows til håndtering af det, som linket fører til. Hvis det fx er en PDF-fil, skal du have angivet hvilket program, der skal håndtere PDF-filer (fx Adobe Reader). Hvis det er en ZIP-fil, skal du angive et program som Winzip eller lignende. Osv.

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 19:13
af graverholt
Det er til en hjemmeside

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 19:21
af graverholt
Og den har hidtil fungeret upåklagelig

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 19:29
af Jørgen Rasmussen
Det er normalt Windows, der håndterer den slags. Det vil muligvis hjælpe, at angive en standardbrowser.

Klik på menuen Start, og klik så på Indstillinger.
Klik på System.
Klik på Standardapps i venstre side.
Klik på Webbrowser, og vælg så den ønskede browser på listen.

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 21:01
af graverholt
Der er ikke noget, der hedder Standardapps

Re: Reagerer ikke på links i mail

Indlæg: tirs 19. mar 2019 21:07
af graverholt
Men jeg fandt det et andet sted, og nu virker det. Tak :)