Thunderbird & Lightning » Kan ikke åbne mail programmet

Lillau

Kan ikke åbne mail programmet

Indlægaf Lillau » ons 24. jul 2019 22:14

Hej
Jeg kan ikke åbne Mozilla Thunderbird længere.
Der sker ikke noget når jeg trykker på programmet.

Er det en som kan hjælpe?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/75.0.3770.142 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke åbne mail programmet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 25. jul 2019 11:29

Måske er det en udvidelse, der driller. Kan du starte Thunderbird i fejlsikret tilstand?
Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird. Det skulle åbne en dialogboks. Klik på knappen "Fortsæt i fejlsikret tilstand" i dialogboksen.
Hilsen Jørgen

Lillau

Indlægaf Lillau » tors 25. jul 2019 15:20

Jørgen Rasmussen skrev: Måske er det en udvidelse, der driller. Kan du starte Thunderbird i fejlsikret tilstand?
Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird. Det skulle åbne en dialogboks. Klik på knappen "Fortsæt i fejlsikret tilstand" i dialogboksen.

Hej Jørgen
Tak for respons.
Jeg trykker på Shift og åben. Der sker desværre ikke andet end at der kører en cirkel rundt.
H

Lillau

Indlægaf Lillau » tors 25. jul 2019 16:48

Er det en ide at installere det igen?
Mister jeg så ikke de gamle mails som jeg har gemt?

Det virker som om at der bare ikke er kontakt:(

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » tors 25. jul 2019 17:06

Det skader aldrig at installere igen, men det er ikke sikkert, at du opnår noget positivt resultat, da det ofte er profilmappen, som driller.
Profilmappen (indeholder opsætning, mails m.m.) ligger i en beskyttet mappe, så den mappe vil ikke blive berørt ved gen-intsllation.

Hilsen

Jørgen Madsen

Lillau

Indlægaf Lillau » tors 25. jul 2019 22:59

Tak igen.
Profilmappen kan den findes igen og hvordan?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 26. jul 2019 08:48

Inden du geninstallerer, så prøv lige at genstarte computeren for at se, om det gør en forskel. Bemærk, du skal genstarte via startknap => Luk => Genstart. Hvis computeren kun går i dvale eller lignende, vil det ikke gøre nogen forskel.

Når du installerer Thunderbird igen, finder programmet helt automatisk mappen, og du vil kunne se din konto og dine mails.

Mappen liger sammen med andre programmers mapper med brugerdata, de ligger i en skjult mappe i Windows, den kan findes ved at bruge søgefunktionen i Windows og søge på:
%appdata%

Du kan desuden finde Thunderbirds profilmappe inde fra Thunderbird (hvis, altså, du kan få startet Thunderbird):
Menuknap => Hjælp => Teknisk information => knappen Åbn mappe ud for Profilmappe.
Mvh. Kim

Lillau

Indlægaf Lillau » fre 26. jul 2019 10:48

Mange tak for hjælpen til jer.
Det prøver jeg.

Rigtig god sommer.

De bedste hilsner Kenneth Rasmussen