Thunderbird & Lightning » Filtrering og kopi i indbakke.

Lui

Filtrering og kopi i indbakke.

Indlægaf Lui » tirs 20. aug 2019 14:41

Hej.

Jeg leder desperart efter en løsning på et problem til vores info mail.

Da vi er flere om at dele en info mail, ønsker jeg at finde en løsning hvor mails via filtre bliver lagt i de rigtige mapper, men efterlader en kopi i indbakken.
Så vi alle nemt kan se at der er nye beskeder, vi har mange mapper i vores system, så man får ikke nemt et overblik uden en løsning som denne.

Håber inderligt at det er her jeg finder løsningen på mit mail problem,

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/76.0.3809.100 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Filtrering og kopi i indbakke.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 20. aug 2019 15:03

Hej Lui

Du skal bare oprette et filter, der kopierer mailene over i de ønskede mapper. Men om løsningen kan bruges afhænger af, hvilken mail-protokol der benyttes. Hvis I benytter POP, så vil løsningen kun virke, hvis I alle bruger den samme computer. Hvis I bruger IMAP, så kan nedenstående bruges med et enkelt forbehold (se nederst):

Klik på menuknappen (den med de tre streger) => Meddelelsesfiltre => Meddelelsesfiltre.
Vinduet Meddelelsesfiltre åbnes.
Hvis der er flere konti, så vælg den ønskede konto i rullemenuen ud for Filtre for.
Klik på knappen Ny for at åbne vinduet Filterregler.
Sørg for, at der er flueben ud for Hentning af nye meddelelser.
Sæt mærke ud for Match en af følgende.
Vælg "Til" i den første rullemenu.
Vælg "er" i den næste rullemenu.
Skriv info-mailadressen i skrivefeltet, fx info@eksempel.dk
Under Udfør disse handlinger skal du vælge Kopier meddelelse til i den første rullemenu.
Vælg en mappe til en af modtagerne i den næste rullemenu.
Klik på plus-knappen til højre for linjen, så du får åbnet endnu en handling. Vælg igen Kopier meddelelse til og vælg så en mappe til en anden modtager.
Gentag med alle modtagere.

Det tidligere nævnte forbehold er, at mailene kun kopieres over i de andre mapper, hvis lige netop denne Thunderbird kører. I har muligvis mulighed for at lave et lignende filter på mailserveren, og så behøver I ikke at have en Thunderbird kørende med filtret (dermed undgår I fx problemer ved ferie).
Mvh. Kim