Thunderbird & Lightning » Firefox Svarer ikke HJÆLP

Uglemor

Firefox Svarer ikke HJÆLP

Indlægaf Uglemor » man 23. sep 2019 09:26

Når jeg åbner Firefox tager det først lang tid. Så kan jeg læse 1 eller 2 e-breve, så siger den pludselig "Henter 2 af 4321 (eller lignende) mails i Vigtigt. og svarer ikke. Når den er færdig, lukker selve Thunderbird ned. Mit senest åbnede brev bliver stående, men med svarer ikke i emnelinjen og så kan jeg kun lukke det ved at gennemtvinge lukning.
Hvad kan jeg gøre?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0 Waterfox/56.2.14

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Firefox Svarer ikke HJÆLP

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 23. sep 2019 12:13

Hej Uglemor

Jeg går ud fra, at det er Thunderbird, du har problemer med - selvom du skriver Firefox.

Start Thunderbird i fejlsikret tilstand. (Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird). Klik på knappen 'Fortsæt i fejlsikret tilstand'. Gør det nogen forskel?

Kontroller om der er opdateringer til evt. installerede tilføjelser, mens Thunderbird kører i fejlsikret tilstand: Klik på menuknappen i Thunderbird, peg på 'Tilføjelser', og klik så på 'Tilføjelser'. Klik på 'Udvidelser' på siden Tilføjelser. Klik på knappen med tandhjulet og vælg 'Søg efter opdateringer'.

Problemet kan også skyldes en beskadiget database-fil. Du kan slette filen og lade Thunderbird lave en ny:
Klik på menuknappen i Thunderbird, peg på 'Hjælp', og klik så på 'Teknisk information'. Klik på knappen 'Åbn mappe' på siden Teknisk information. Afslut Thunderbird. Slet filen global-messages-db.sqlite i mappen, du lige åbnede. Start Thunderbird. Thunderbird skulle nu lave en ny database-fil. Det kan tage sin tid, hvis du har mange mails. Du kan se fremgangen i vinduet Aktivitet: Klik på menuknappen og klik så på 'Aktivitet'.
Hilsen Jørgen

Uglemor

Indlægaf Uglemor » man 23. sep 2019 12:36

Tak for at forstå mig - Ja det er Thunderbird der laver knuder ;)
Nu har jeg prøvet de to første muligheder. Fejlsikret tilstand gør ingen forskel, den henter stadig meddelelser ... og er nu nået til nummer 15 af 2075 i mappen vigtigt. Jeg har ingen tilføjelser installeret, så der ligger hunden ikke begravet.
Når jeg kan snakke med den igen - for lige nu står den fast på "Tilføjelser" og laver "grey-out" hvis jeg klikker på noget som helst - vil jeg prøve din slet global-messages-db.sqlite løsning.

Uglemor

Indlægaf Uglemor » man 23. sep 2019 13:37

TAK

Det var ren magi. Jeg slettede den nævnte fil, genstartede Thiunderbird, og nu virker det bare. Den har været dårlig længe, kan jeg se, ud fra hvor nemt alting bare går nu. Mange tak for at du deler ud af din viden.