Thunderbird & Lightning » Inlejrede folder

Gæst

Inlejrede folder

Indlægaf Gæst » tirs 15. okt 2019 12:23

Jeg har et problem, som jeg har forsøgt og "søgt" at bryde. Derfor prøver jeg nu dette kloge forum.

Jeg vil gerne i Thunderbird, lave indlejrede foldere. Selvom det ikke er understøttede af min mail/webhost. Med andre ord: Kan man i opsætning af mailadresser, i Thunderbird, lade mapper være undermapper (nested folders) til inbox.

Opførelse som ved Gmail i Thunderbird, hvis nogen er bekendt med dette.
Jeg tænker det er en fordel, når man har flere mailadresser. Giver det mening?

:?: S

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Inlejrede folder

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 16. okt 2019 04:36

Hej :?: S

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, for Gmail har mig bekendt ikke mulighed for at oprette undermapper under indbakken. De oprettes på samme niveau som indbakken. Thunderbird har mulighed for at oprette undermapper til indbakken, men hvis du bruger IMAP, skal serveren også have den mulighed.

Men alt dette er vist ikke relevant, jeg tror nemlig, du får løst dit problem med en bedre oversigt på en helt anden måde:
Klik på kolonneoverskriften oven over oversigten med dine forskellige konti, og vælg så Samlede mapper. Så samles de forskellige mailkonto, så mails i indbakken ligger i én indbakke i stedet for en indbakke for hver konto.

Jeg har ikke et dansk skærmbillede, men på dette engelske skærmbillede hedder menupunktet Unified Folders:

samlede mapper.png
samlede mapper.png (10.33 KiB) Vist 224 gange
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 16. okt 2019 10:53

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg bruger selv den engelske udgave.
Den mulighed kendte jeg godt, men synes det giver mere uoverskuelighed. Jeg har en del undermapper.
Min Google mail har muligheden:
Thunderbird.png
Min google konto, under et eget domæne med flere undermapper
Thunderbird.png (5.86 KiB) Vist 213 gange

Jeg har brugt Thunderbird og før det Mozilla og igen før det Netscape. Begyndende i ca. 1995
Så min mappestruktur er måske antikvarisk, men det fungere for mig.
Ærgerligt at muligheden ikke foreligger umiddelbart.

S

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 16. okt 2019 11:19

For en IMAP-konto viser Thunderbird normalt mappestrukturen i mapperuden, som den er på mailserveren. Jeg tror ikke, at det er muligt at ændre mappestrukturen i Thunderbird, hvis det ikke er muligt at ændre den på mailserveren.

I nogle tilfælde er det muligt at angive en IMAP-servermappe/IMAP server directory. Det gælder fx for Gmail. Hvis man gør det, opnår man det modsatte af det, du prøver på:

gmail.png
gmail.png (9.69 KiB) Vist 208 gange
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 16. okt 2019 16:18

Tak for svar

Jeg må leve med det, som det er.

S